30 ایده بسته بندی خلاقانه|راهنمای ایده پردازی برای بسته بندی

به آخرین خرید خود فکر کنید. چرا آن برند خاص را خریدید؟ آیا این یک خرید فوری بود یا چیزی که واقعاً به آن نیاز داشتید؟ چند درصد از خرید شما به دلیل ایده بسته بندی خلاقانه بوده است؟

اکنون که در مورد آن فکر می کنید، احتمال دارد که آن را خریداری کرده اید زیرا طراحی بسته بندی شما را علاقه مند کرده است. بله، ممکن است به شامپو نیاز داشته باشید، اما آیا به آن مارک خاص نیاز داشتید؟ یکی با بطری براق و گران قیمت؟ نه، اما شما آن را خریدید، زیرا فکر می‌کردید که حس زیبایی به شما دست می‌دهد، حتی اگر همان محصولی باشد که در بین اجناس تخفیفی باشد.

این هدف از بسته بندی است. ایده بسته بندی ، زمانی که به درستی و خلاقانه انجام شود، در نهایت چیزی است که باعث فروش محصول شما میشود. این چیزی بیش از قرار دادن لوگوی خود روی یک بسته بندی یا ارائه یک برچسب جالب است. توجه را جلب می کندبه خریدار پیامی میرساند و باعث می شود مصرف کنندگان احساس خاصی داشته باشند.

بسته بندی نوعی برندسازی است و دانستن اینکه چگونه محصول خود را در میان همه محصولات موجود در قفسه ها متمایز کنید، می تواند سخت باشد، بنابراین به این 30 نمونه ایده ی بسته بندی خلاقانه و منحصربفرد نگاهی بیندازید تا الهام بگیرید و یاد بگیرید که چگونه بسته بندی خود را بسازید. و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید.

1. از الگوها استفاده کنید


از این الگوها برای تقویت یک برداشت ساده در بسته بندی استفاده کنید. این بسته بندی ابزار از نظر ساختاری ساده است، اما با نوارهای جالب در پس زمینه، یک درجه بلند می شود. طرح رنگ به آن کیفیت و حسی کاملا آمریکایی می دهد و ابزارها خودشان صحبت می کنند.

2.بهروری از تمام فضای بسته بندی


هنگام ایجاد یک بسته، از هر اینچ که می توانید استفاده کنید. این جعبه از یک الگوی گلدار زیبا در داخل استفاده می کند. به جای بلا استفاده ماندن ماندن داخل جعبه، این الگو باعث می‌شود که جعبه ظاهری مجلل‌تر داشته باشد، که به نوبه خود باعث می‌شود محصول داخل آن نیز مجلل‌تر به نظر برسد.

3. از ایده بسته بندی ساده نترسید!

گاهی اوقات سادگی کلید موفقیت است، و این در این ایده بسته بندی خلاقانه صدق امیکند. در این عکس مواد بازیافتی با رنگ زمین، حسی خاکی ایجاد می کند که با تصویر پر جامد می شود. رنگ‌های روشن روی برچسب‌ها به خوبی به طرح کمک می‌کند و کمی رنگ مدرن به ایده بسته‌بندی شما می‌دهد.

کاهش عناصری که به طرح اضافه می کنید می تواند به ظاهری ساده و در عین حال زیبا منجر شود. الگوی برچسب آشپزخانه گیاهان مصور سبز را امتحان کنید.


4. از تاثیرات بسته بندی خود تجربه کسب کنید

توجه هایی را که اشخاص در هنگام تعامل با محصول شما نشان خواهد داد را در نظر بگیرید. در این صورت محصول دمپایی هم میتواند لوکس به نظر برسد. از آنجایی که قرار است محصول شما به عنوان یک کالای لوکس دیده شود، آنها داخل یک رول پارچه ای گرد و زیبا قرار می گیرند که سپس در داخل جعبه قرار می گیرند. که هنگامی که خریدار جعبه را باز می‌کند، بسته دیگری را می بیند که داخل آن قرار دارد و سپس دمپایی‌ها را پیدا می‌کرد. این عمل ساده لایه‌بندی بسته با جنبه لوکس میتواند خریدار را خیلی آسان تر به پرداخت کمی پول بیشتر برای محصول شما ترغیب و قانع کند.

5. ایده بسته بندی محصول را تکمیل کنید

مطمئن شوید که ایده بسته بندی شما مکمل محصول داخل آن است. این بسته بندی ساده و طبیعی به نظر می رسد، درست مانند آنچه داخل آن است. می‌توانید تمام اجزایی را که داخل بسته بندی است، قبل از خرید برای مشتری قابل رویت است، بنابراین حس امنیت و افتخار در چیزی که می‌فروشید را ایجاد می‌کند.

6. بازیگوش باشید

اگر محصول شما این امکان را دارد که با بسته بندی خود بازیگوشی کنید، از آن استفاده کنید. این بسته بندی فوق العاده خلاقانه و در عین حال ساده است. تصویر با محصول تعامل دارد، اما همچنان به آن اجازه می دهد تا از طریق آن بدرخشد. رنگ‌ها به توت‌ها مربوط می‌شوند و عمل شخصیتی که توت‌ها را می‌خورد، کیفیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد، مانند اینجا در قالب برچسب ذخیره‌سازی پس‌زمینه میوه‌های رنگارنگ یاسی و سفید، نیز می تواندی بازیگوشی  کنید.


7. در ایده بسته بندی های خود جسور باشید


استفاده از چندین رنگ و شکل در یک الگوی جالب یک راه عالی برای برجسته شدن است. در بسته بندی آب معدنی از این موارد استفاده می کند و ظاهری بسیار منحصر به فرد دارد. به نظر جذاب در حین حال  سرگرم کننده و بازیگوش است و استفاده از این ایده بسته بندی یمتواند شما را چند برابر به پله های فروش بیشتر و موفقیت برندی سازی محصول خود کمک کند.

8. ساختار شکنی کنید

اگر محصولی دارید که افراد زیادی نیز آن را تولید می کنند، سعی کنید در نحوه نمایش آن نوآوری داشته باشید. این بسته عسل در جهت مخالف شیشه  معمولی پلاستیکی قدم برداشت و ظرفی از موم زنبور عسل است. حتی بهتر از آن، هنگامی که تمام محصول را مصرف کردید، می توانید در انتهای ظرف از  یک فتیله استفاده کنید که امکان سوزاندن ظرف را فراهم کنید و آن را کاملاً عاری از ضایعات می کنید.

9. روند را در نظر بگیرید

اگر محصول شما چیزی است که فکر می‌کنید ارزش هدیه دارد، آن را به این شکل نمایش دهید. این لیمونچلو برای ایده بسته بندی هدیه مناسب طراحی شده است. کاغذ سفید از بطری شیشه ای داخل سیلندر بلند محافظت می کند. هنگامی که سیلندر را باز می کنید، می توانید کاغذ را از بطری جدا کنید، که یادآور باز کردن هدایای بسته بندی شده معمولی است.

10. از سبک سازی استفاده کنید

خود را موظف نکنید که در ایده بتسه بندی خود تصاویر یا گرافیک های خود را کاملا واقعی کنید. اگر می توانید تصاویر خود را تلطیف کنید و از آن به عنوان یک عنصر بافتی استفاده کنید، آن را دنبال کنید. این بسته از یک تصویر ساده از یک سر و مو استفاده می کند. موها در سراسر جعبه حرکت می کنند و یک الگو در پس زمینه ایجاد می کنند. در نگاه اول، نمی‌دانید این الگو چه چیزی را می‌سازد، اما همانطور که بسته‌بندی را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که در تمام مدت این مدل مو بوده است.

11. در ایده بسته بندی خودتان را محدود نکنید

 

اگر محصول شما به بهترین وجه در نوع خاصی از بسته بندی عرضه می شود، خود را به ایده اصلی محدود نکنید. این صابون بهتر است در یک جعبه عرضه شود، اما به جای جعبه معمولی که در یک انتها باز می کنید، باز می شود. عملکرد تاشو ایده بسته بندی شما را بسیار خاص‌تر و جالب‌تر می‌کند و آن را به چیزی تبدیل می‌کند که ارزش ذخیره و استفاده برای ذخیره‌سازی تزئینی را داشته باشد.

12. مدرن باشید

 

طرح های مدرن، شیک و ساده خودنمایی می کنند. برای دستیابی به ظاهری مدرن از خطوط تمیز، رنگ های ساده و فونت های sans serif استفاده کنید. این بسته بندی رویکردی بسیار مدرن داشت و با بی طرف کردن جنسیت آن را حتی مدرن تر کرد. این یک طرف یا آن طرف متمایل نمی شود، و توجه بینندگانی را که کنجکاو هستند که محصول برای چه کسی است، جلب می کند.

طرح های مدرن با خطوط و رنگ های تمیز خود برجسته می شوند. با الگوی برچسب ساده محصول نارنجی و سفید ظاهری پیدا کنید.

13. از ایده بسته بندی بافت استفاده کنید

به جای استفاده از بافت بصری، از آن به صورت فیزیکی استفاده کنید. مردم از نظر فیزیکی با بسته شما تعامل خواهند داشت، بنابراین به حس لامسه آنها توجه کنید، نه فقط حس بینایی آنها. این بسته بندی برای دافع حشرات از بافت در پایین بطری های آنها استفاده می کند. نه تنها این ایده بسته بندی به شما کمک می‌کند محکم در دست بگیرید، بلکه حس جالبی به دست‌های شما می‌افزاید و از نظر بصری به تصاویر نقطه‌دار در قسمت بالای بطری مربوط می‌شود.

14. درخشان باشید

 

اگر محصول شما رنگ روشن دارد، از آن الهام بگیرید. از رنگ های روشن در ایده بسته بندی خود استفاده کنید، مانند این بسته بندی آب نبات. هر آب نبات رنگ متفاوتی دارد و هر کیسه از رنگ آب نبات در کناره های خود و در گرافیک استفاده می کند. این خط به طور کلی به نظر متصل است، اما آنها فقط به اندازه کافی متفاوت هستند که وقتی محصولی متفاوت از محصول بعدی است (بدون نیاز به نگاه کردن به آب نبات) می توانید به اصل مطلب پی ببرید.

رنگی را انتخاب کنید که برجسته باشد و برچسب محصول شما را به یاد ماندنی کند. الگوی برچسب محصول تصویر سگ زرد را امتحان کنید.

15. در ایده دسته بندی داستان بگویید

 

اگر بتوانید با بسته بندی خود داستانی بگویید، لطف بزرگی به خود کرده اید. مردم داستان ها را دوست دارند و دوست دارند اطلاعاتی را که در غیر این صورت ممکن است کشف کنند، کشف کنند. این بسته بندی جوراب داستانی منحصر به فرد را روایت می کند. وقتی جوراب ها را بیرون می آورید، یک تکه پنبه به بالا چسبیده است و دودهایی را که اغلب در سال های گذشته در کارخانه های جوراب سازی پیدا می شد تکرار می کند.

16. به ریشه های خود بچسبید

 

محصول شما را تجزیه و تحلیل کنید و آن را در بسته بندی خود نشان دهید. این خط زیبایی مخفف مواد ساده، تماما طبیعی و خالص است. آنها آن را در بسته بندی خود نشان می دهند. ساده، تمیز و طبیعی به نظر می رسد. جعبه رنگی زمین نیز شعله ور شدن خوبی به جنبه طبیعی می افزاید.

17. در ایده پردازی خلاق باشید

 

شما می توانید بسته بندی خود را خنک کنید، اما اگر بتوانید محصول واقعی خود را خنک کنید، یک برنده واقعی خواهید داشت. برای مثال این صابون شیر را در نظر بگیرید. این فقط صابونی است که با شیر درست شده است و به راحتی می تواند یک نوار مستطیل شکل دیگر باشد. اما به جای انجام آنچه انتظار می رفت، صابون به یک بستنی تبدیل شد که مستقیماً به شیر موجود در داخل آن مربوط می شد.

با محصول بازی کنید و چیزهای مختلف را امتحان کنید.

18. در ایده بسته بندی فضای داخلی را در نظر بگیرید

در ایده بسته بندی فضای داخلی را در نظر بگیرید

 

بیرون بسته شما باید جالب باشد، اما داخل آن، جایی که محصول واقعاً در آن قرار گرفته است، چطور؟ اگر چندین قطعه در محصول خود دارید، آنها را جداگانه نمایش دهید. این بسته بندی یویو دارای برش های کوچکی برای هر تکه از یویو است و همه آنها به خوبی داخل آن قرار می گیرند. رنگ های محصول به رنگ های روی جعبه مربوط می شود و آن را به خوبی به هم می چسباند.

19. در خدمت هدف دیگری باشید

در خدمت هدف دیگری باشید

دوستدار محیط زیست راهی عالی برای جلب علاقه مردم به برند شماست. یکی از راه های سازگاری با محیط زیست این است که به ایده بسته بندی محصول خود هدف دیگری بدهید. این بطری ها در نگاه اول به اندازه کافی محصولات تمیز کننده معمولی به نظر می رسند، اما وقتی با آنها تعامل می کنید متوجه می شوید که از پلاستیک شل و ول ساخته نشده اند. در بسته بندی آنها  از بطری های چینی در نظر گرفته شده اند که پس از اتمام محصول به عنوان گلدان استفاده شوند.

20. یکی از ایده بسته بندی استفاده از بازی با حواس است

اگر می‌توانید سعی کنید تمام حسی که یک انسان در بسته‌بندی شما دارد جلب کنید. حس لامسه در این بسته بندی ورق دوباره پخش می شود. قطعات کوچکی قبل از بسته شدن با خلاء داخل بسته قرار داده شد و جلوه ای سه بعدی و برجسته ایجاد کرد. نه تنها برای چشم، بلکه برای دست ها نیز جالب است.

21. اجازه دهید محصول صحبت کند

اجازه دهید محصول صحبت کند

اگر محصول با کیفیتی دارید، بگذارید خودش صحبت کند. اگر به بسته بندی نیازی مبرم ندارد، نیازی به پوشاندن آن با پوشش های براق و مشمئز کننده نداشته باشید. این جوراب شلواری بسیار باکیفیت است و همچنین ظاهری عالی دارد. به جای اینکه آنها را در یک جعبه پنهان کنید، جلو و وسط قرار می گیرند و به مشتری امکان می دهد بکه جنس عالی آن را درک کند.

22. ایده بسته بندی منابع مورد استفاده را محدود کنید

استفاده ازبسته بندی ساده نیز برای شما هزینه دارد. اگر به بسته بندی اضافی نیاز ندارید، از آن استفاده نکنید. این تارهای موسیقی بسیار ساده و در عین حال موثر بسته بندی می شوند. روکش کاغذی به زیبایی طراحی شده است، با رنگ های طلایی روشن روی مشکی، و رنگ ها با رنگ محصولات مرتبط هستند.

23. اوج دزدکی بدهید

در مورد محصولات غذایی، اینکه بتوانید ببینید چه چیزی دریافت می کنید بسیار مهم است. چه کسی می داند وقتی داخل کیسه ها و جعبه ها را نمی بینید چه چیزی در کمین است؟ این خوراکی‌های سگ دارای یک پنجره بریده‌شده هستند، بنابراین می‌توانید ببینید دقیقاً به چه چیزی به فیدو می‌دهید. هنگامی که محصول را به خانه تحویل می گیرید، هیچ غافلگیر کننده ای وجود نخواهد داشت و فقط با نگاه کردن به آن می توانید متوجه کیفیت آن شوید.

24. لوکس باشید

لوکس باشید

اگر یک کالا وجود داشته باشد که مردم هزاران تن از پول نقد خود را که به سختی به دست آورده اند خرج می کنند، آن انوع نوشیدنی  هاست. با وجود برندهای بسیار زیاد، آیا نمی خواهید مطمئن شوید که برند شما در قفسه برجسته است؟ نوشیدنی هایی که در یک جعبه منحصر به فرد قرار داده شده  است، با عینک شات ارائه می شود و رنگ زرد و صورتی فوق العاده جذاب دارد. «زمان خوب» را فریاد می‌زند و می‌توان آن را برای بزرگداشت آخر هفته‌ای یا یک دورهمی که به خوبی سپری کردید برای یادگاری نگه داشت.

25. از رنگ های محدود استفاده کنید

برای ایجاد ایده یک بسته بندی جالب ظاهری منسجم، پالت رنگ خود را محدود کنید. این کیک های برنجی پالت رنگی خود را از طعم، نمک دریایی و بالزامیک گرفته بودند، بنابراین تم دریایی به خود گرفت. سایه‌های آبی با هم عالی کار می‌کنند، و مکمل نارنجی یک پاپ زیبا می‌افزاید.

داشتن یک پالت رنگ محدود به معنای محدود کردن گزینه های شما نیست.

26. از محصول استفاده کنید

از محصول استفاده کنید

اگر می توانید از محصول خود به عنوان بخشی از بسته واقعی استفاده کنید، این کار را انجام دهید. این کفش‌ها دارای جعبه‌های پرنده فوق‌العاده‌ای هستند و به‌جای اینکه کفش‌ها را فقط داخل جعبه بگذارند، بند‌ها از سوراخ‌هایی کشیده می‌شوند و توهم کرم در دهان پرنده را ایجاد می‌کنند.

27. مد روز باشید

کوکا کولا از روندهای فعلی عقب نشینی می کند تا بسته بندی شما به روزتر شود. این نوشابه از فونت فوق العاده محبوب نه تنها به عنوان نام تجاری، بلکه به عنوان نام خود استفاده می کند. این ایده بسته بندی  ساده، تمیز و مدرن است و کمی «هیپستر» به نظر می رسد. از روند امروزی الهام بگیرید و تغییر خود را در آن قرار دهید.

28. خارج از چارچوب فکر کنید

خارج از چارچوب فکر کنید

یا در مواردی در آن. قراردادهای محصول شما را “قرار است” وارد کنید. آب معمولاً در یک بطری پلاستیکی می آید. اما این آب در یک جعبه مقوایی می آید. هنوز هم فقط آب است، اما با هر چیز دیگری در بازار متفاوت است، و مطمئنا توجه شما را در ایده بسته بندی به خود جلب خواهد کرد.

29. از تصاویر جالب استفاده کنید

از تصاویری استفاده کنید که کمی وجود دارد، چیزی که انتظار نمی رود. خوشبختانه، نام این نوشیدنی با عکس انتخابی هماهنگی و در یک اندازه است و می‌توان تصویر را از متن جدا کرد. به نظر می رسد میوه ها به شکلی سه بعدی است که روی شیشه چاپ می شود و جلوه ای عالی می دهد.

30. تحت اللفظی باشید

تحت اللفظی باشید

اگر محصول شما به روش خاصی تولید شده است، سعی کنید آن را در بسته بندی خود پیاده کنید. به عنوان مثال، این شیرینی ها در فر پخته می شوند. پس چرا از ایده بسته بندی آنها در فر بسته بندی نکنید؟ این یک برداشت بازیگوش و قابل دسترس در یک جعبه نانوایی کارآمد است، و مانند یک غذای واقعی به نظر می رسد.

کامل پک متخصص طراحی و چاب انواع ایده بسته بندی هاردباکس بااستفاده از بروزترین ابزار آلات و مواداولیه مرغوب میباشد. جهت اطلاع از راه های ارتباطی با ما به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *