برچسب بسته بندی و نقش آن در فروش

برچسب بسته بندی و نقش آن در فروش

برچسب بسته بندی و نقش آن در فروش

برچسب بسته بندی یا Label باید خوانا و واضح باشد. بیشتر مشتریان اطلاعات مربوط به محصول را که روی بسته درج می‌شود می‌خوانند تا بدانند چه می‌خرند و اینکه آیا این همان محصول مناسب آنهاست یا نه. نوع قلم و سایز انتخابی برای نوشته‌های روی برچسبِ محصول باید به آسانی خوانده شود. گاهی برچسب در بسته‌ بندی محصولات آن‌قدر ریز نوشته شده که خواندنش را برای مشتری سخت می‌کند. این اشتباه را مرتکب نشوید. افراد حتما برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه پیش از خرید این بخش را می‌خوانند. برخی مصرف‌کنندگان حتی اقلام مختلف را با هم مقایسه می‌کنند. پس اگر بسته‌بندی محصول شما خواناتر باشد و ویژگی‌های محصول نیز نظر خریداران را جلب کند آنها به سراغ محصول دیگری نمی‌روند و همان را می‌خرند. خریداران برای خواندن برچسب تمام محصولات وقت ندارند به خصوص آنهایی که ریز چاپ شده باشند.

برچسب بسته بندی میتواند شامل جدول مواد تغذیه ای ، اطلاعات نگهداری ، نحوه طبخ و مواردی مشابه باشد. این برچسب میتواند حتی نقش زیبایی و دیزاین بسته بندی را نیز ایفا کند. برخی از محصولات که مکان کمی برای طراحی و لی اوت دارند ، مستقیم از برچسب بسته بندی برای طراحی استفاده میکنند. خلق رنگهای مختلف و یا استفاده از المانهای گوناگون میتواند هم یک برچسب بسته بندی را نمایش دهد و هم یک دیزاین گرافیکی بروی محصول را نمایان کند.

هوشمندی در استفاده از برچسب بسته بندی

طراحی بسته بندی و توجه دقیق به برچسب بسته بندی نیز میتواند باعث ارتقای فروش یک محصول شود. در دنیای مدرن امروز همانطور که گفته شد، مشتریان حتی با مقایسه برچسب به متفاوت بودن آن پی میبرند. شرکت ها و مجموعه های هوشمند که در زمینه تولید بسته بندی هستند نیز سعی میکنند تا با در نظر گرفتن تمامی جوانب امر از فضای ارایه شده کوچک روی برچسب بسته بندی نیز برای جذب مشتری و راضی کردن آن به خرید محصول هم استفاده نمایند. استفاده از رنگهای مکمل، بکارگیری فونتهای که با ابعاد بسته بندی متناسب شده اند، استفاده از لیبهای ترانسپرنت یا شفاف و نیز گاهن بکارگیری رنگهای طلایی و نقره ای تنها بخشی از راهکارهایی است که میتواند به جذاب کردن بسته و پررنگ کردن برچسب در فروش محصول بیشتر کند. در نهایت بخاطر داشته باشید که هدف از طراحی بسته بندی و استفاده از لیبل روی آن فقط اطلاعات رسانی ساده نیست، گاهن بروی یک بطری آب میتوان لیبل و یا برچسب دو طرفه طراحی کرد که اطلاعات اصلی بروی بخش چسب خور آن بود و از پشت محصول نیز دیده شود که این خود ایده ای است برای استفاده بهینه از برچسب بسته بندی .