9 روش بسته بندی سازگار با محیط زیست

بسته بندی های سازگار با محیط زیست به بسته بندی های گفته می‌شود که زیست تخریب پذیر هستند و قابلیت بازگشت به طبیعت را دارند. از این قبیل بسته بندی می‌توان به هارد باکس اشاره کرد. بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، بیش از پنج تریلیون قطعه زباله پلاستیکی در اقیانوس‌های جهان وجود دارد.

منابع اصلی آن، زباله و دفع ناکافی زباله  آن است، به طوری که مصرف کنندگان یک بار از پلاستیک استفاده می کنند و زمانی نیاز است آن را بازیافت کنند، دور می‌اندازند. یکی از دلایلی که  مسبب به وجود آمدن این مشکل است، بسته بندی است.

امروزه استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست در کالاها بسیار ارزشمند و سود آور است زیرا مردم جهان نیز کامل با این مسئله آشنا شده اند که جهان در خطر دفع زباله است بنابراین کالاهایی با بسته بندی سازگار با محیط زیست را ترجیح میدهند و هم برند شما میتواند با این کار ردپای خوب و ارزنده ای بر جای بگذارد.

تحقیقات مک کینزی نشان داد که 55 درصد از مصرف کنندگان نگران اثرات زیست محیطی بسته بندی هستند و 70 درصد از خریداران می گویند که برای بسته بندی پایدار هزینه بیشتری می پردازند.

بسته بندی چه برای غذا باشد و چه مد، بخش مهمی از تجربه مصرف کننده است. با این حال، بنابراین تلاش بسیاری برای بهبود ویژگی‌های خاصی از بسته‌بندی وجود دارد تا بتواند نیازهای روزافزون مشتریان را به طور پایدار و اقتصادی‌تر برآورده کند.

در اینجا 9 نوع بسته بندی زیست تخریب پذیر وجود دارد که میتوانید برای کالاهای خود استفاده کنید:

  1. مقوا
  2. کاغذ
  3. نشاسته ذرت
  4. بادام زمینی بسته بندی زیست تخریب پذیر
  5. پلاستیک محلول در آب
  6. پارچه ارگانیک
  7. بامبو
  8. دستمال کاغذی بدون اسید
  9. کاغذ کرافت

1. بسته بندی سازگار بامحیط زیست مقوا

ما می دانیم که مقوا به طور گسترده بازیافت می شود و یکی از بسته بندی های پرمصرف در کالاهای لوازم خانگی است. اما آیا انواع مختلف این مواد مورد استفاده در آن و عملکرد آنها اطلاعی د ارید؟

 

تخته کارتن

تخته کارتن یک بسته بندی سازگار با محیط زیست و انعطاف پذیر است، به راحتی بسته بندی می شود و دارای یک طرف صاف برای چاپ طرح ها و تکمیل است. این نوع مقوا معمولا برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، غلات و سایر بسته بندی های مواد غذایی استفاده می شود. برجسته سازی و امکان چاپ عکس و نوشته بر روی آن از شاخصه های مهم در این نوع بسته بندی به حساب می آید.

 

مقوا راه راه

یک انتخاب محبوب بسته بندی برای بسیاری از برندها و صنایع، مقوا راه راه است که با فشار دادن یک تکه کارتن در موج‌دارهای داغ برای ایجاد منحنی‌های s ساخته می‌شود. ورق فشرده بین دو قطعه کارتن قرار می گیرد تا ماده ای سبک و بادوام ایجاد کند.

این مقوا بسیار منعطف و بسیار مقرون به صرفه است، به دلیل جلوه بالشتکی پایدار که ایجاد می کند، برای بسته بندی اقلام بزرگ و جعبه های کفش مورد استفاده قرار میگیرد.

2. کاغذ به عنوان بسته بندی سازگار با محیط زیست

اگرچه بسته‌بندی کاغذی احتمالاً چیزی است که ما آن را با خرید مواد غذایی و لوازم آرایشی با شکوه مرتبط می‌دانیم، اما کاغذ یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است که برای محافظت از اقلام ظریف و ارزشمند استفاده می‌شود.

اکنون می توانیم بلیط و بسته بندی های نابی را با استفاده از کاغذهای بازیافتی تهیه کنیم. با این نوع بسته بندی دیگر لازم نیست فقط به سازگار با محیط زیست بسنده کنیم، بلکه میتواندی در معرفی کالای خود حس زیبایی و اهمیت برند خود را در انتخاب بسته بندی سازگار با محیط زیست به مشتریان خود منتقل کنید. با استفاده از پرداخت‌ها و تکنیک‌های مختلف چاپ امروزی، می‌توانید طرح‌های متقاعدکننده‌ای ایجاد کنید و ضمن ارتقا فروش محصول خود در حفظ محیط زیست قدمی برداشته باشید.

کاغذ پس از فشرده شدن می تواند یک ماده قوی باشد، که برای کمک به حفظ شکل لباس های ظریف ایده آل است. همچنین یک جایگزین عالی برای بالش های هوای پلی اتیلن است که ممکن است فضای کمتری را در کف انبار اشغال کند اما برای بازیافت مصرف کننده به کار بیشتری نیاز دارد. در مقابل، کاغذ بازیافت آسان است.

3. بسته بندی نشاسته ذرت


زباله های ناخواسته را می توان بسته بندی های سازگار با محیط زیست و به مواد مفیدی تبدیل کرد که می تواند کالاها را بسته بندی و محافظت کند. پلاستیک های زیستی در صورت دفع صحیح هیچ آلودگی ایجاد نمی کنند، زیرا ترکیب آنها از زیست توده هایی که کاملاً خوراکی هستند، تشکیل شده است که حاوی کمترین مواد سمی هستند.

مواد بسته بندی مبتنی بر ذرت را می توان به فیبر یا فیلم تبدیل کرد و مواد اولیه پایدار، ارزان و آسان برای تولید است.

بسته بندی های پلاستیکی و ظروف ساخته شده از منابع تجدیدپذیر که می توانند مجدداً به عنوان کود استفاده شوند، چیزی است که همه برندها باید از آن استقبال کنند.

4. بادام زمینی بسته بندی زیست تخریب پذیر


بادام زمینی بسته بندی سازگار با محیط زیست است که روشی مناسب برای بسته بندی و تضمین ایمنی کالاها است. می توان آنها را پس از استفاده در سطل کمپوست انداخت و حتی در آب حل کرد.

با وزن کمی بالاتر از پلاستیگ های پلیمری خود، تامین کنندگان ممکن است برای تغییر انتخاب بسته بندی خود به بسته بندی از جنس بادام زمینی مبتنی بر نشاسته به دلیل هزینه های حمل و نقل بالقوه بالاتر صرف نظر کنند.

با این حال، افزایش قیمت اندک در مقایسه با آسیبی که بسته بندی هایی با مواد بادام زمینی بر پایه پلاستیک به محیط زیست وارد می کند، کمتر است. مصرف کنندگان از برندهایی که برای حفظ محیط زیست قدمی بر میدارند قدردانی می کنند، زیرا افزایش هزینه های حمل و نقل در نتیجه افزایش اندکی هزینه ی کالا چیزی نیست که به ذهن آنها خطور کند.

5. پلاستیک محلول در آب

 


پلاستیک محلول در آب از پلی وینیل الکل (PVOH) ساخته شده است، یک پلیمر مصنوعی که بدون فلزات سمی سنگین ایجاد شده است و در تماس با آب جوش حل می شود. این بسته بندی به عنوان کیسه های پوشاک استفاده می شود.

این ماده مانند فیلم بسته بندی موجود در ماشین ظرفشویی یا قرص لباسشویی عمل می کند. در حال حاضر برای کیف های پوشاک با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

6. پارچه ارگانیک

پارچه‌های ارگانیک مانند پنبه‌های گیاهی که به‌طور طبیعی رشد می‌کنند، مواد زیست‌تخریب‌پذیری هستند که می‌توان آن‌ها را به راحتی بدون برجای گذاشتن سموم مضر، کمپوست کرد.

مواد دیگر شامل کنف، تاپیوکا و برگ خرما است که حدود 100 روز طول می کشد تا تجزیه شوند.

 

7. بسته بندی تجزیه پذیر بامبو


بامبو یکی از سریع‌ترین گیاهان در جهان است که به آفت‌کش‌ها نیاز ندارد، به این معنی که اثرات زیست‌محیطی کمتری دارد و کاملاً تجدیدپذیر است.

با توجه به دوام آن، بسیاری از شرکت ها اکنون به بامبو به عنوان جایگزینی برای محصولات چوبی روی آورده اند. همچنین ظرف دو تا شش ماه کاملاً قابل کمپوست است.

8. دستمال کاغذی بدون اسید

دستمال کاغذی بدون اسید وقتی با دستمال کاغذی سنتی کمپوست می شود، تجزیه زیستی سالم تری را تضمین می کند. این نوع کاغذ از عوامل شیمیایی کمتری در فرآیند تولید خود استفاده می‌کند و به دلیل اینکه از الیاف چوب یا مواد بازیافتی ساخته شده است، کاملاً قابل بازیافت است.

دستمال کاغذی بدون اسید محافظت بسیار خوبی برای بسته بندی سازگا با محیط زیست بدون رنگ کردن اقلام ارائه می دهد و برای بسته بندی محصولات ایده آل است.

9. کاغذ کرافت

کاغذ کرافت به دلیل خاصیت ارتجاعی، دوام و مقاومت در برابر گریس و روغن، برای بسیاری از برندها که روی پایداری تمرکز می کنند، به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.

این ماده ارگانیک است، از خمیر چوب بکر و از الیاف بلند کاج دریایی ساخته شده است. کاغذ کرافت پس از چند هفته به الیاف سلولزی تجزیه می شود.

کاغذ کرافت را می توان برای بسته بندی های مختلف از جمله جعبه های بسته بندی تخت و کیسه های حامل استفاده کرد.

بسته بندی زیست تخریب پذیر چیست؟

بسته بندی سازگار با محیط زیست از موادی ساخته می شود که میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها می توانند تجزیه شوند. این توانایی برای تجزیه سریع به یک محیط سالم تر کمک می کند و به کنترل تجمع زباله در محل های دفن زباله کمک می کند.

در حالی که بسیاری از انواع مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر مانند سلولز و نشاسته به طور طبیعی مشتق شده اند، مواد مصنوعی نیز می توانند زیست تخریب پذیر باشند.

مزایای بسته بندی زیست تخریب پذیر

بسته بندی های زیست تخریب پذیر که در سال های اخیر بسیار در خصوص آنها تحقیقات فراوانی انجام شده و مورد توجه فعالان محیط زیست و سازمان های بهداشت و محیط زیست جهانی واقع شده دارای مزایای بسیار هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

1. عاری از مواد سمی

مهمترین مزیت استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست این است که تجزیه پذیر هستند.

بسته بندی های زیست تخریب پذیر بدون مواد سمی و مواد شیمیایی مانند فتالات ها یا نفت، جایگزین مناسبی برای پلاستیک ها هستند که در غیر این صورت مواد شیمیایی مضر را در جو آزاد می کنند و برای سال های آینده در محل های دفن زباله قرار می گیرند.

2. صرفه جویی در هزینه

بسته بندی زیست تخریب پذیر نیز می تواند هزینه های تولید و بسته بندی را کاهش دهد. مواد زیست تخریب پذیر مانند پلاستیک های زیستی در مقایسه با مواد جایگزین می توانند بیش از 78 درصد کاهش وزن داشته باشند. این می تواند مصرف آب، زباله های جامد، الکتریسیته و انتشارات فرآیند بسته بندی را کاهش دهد.

بیشتر این مواد قابل استفاده مجدد هستند و می توان آنها را بازیافت کرد، به این معنی که برندها می توانند از منابع کمتری استفاده کنند و هزینه های موجودی را کاهش دهند.

3. دفع آسانتر

بسته بندی زیست تخریب پذیر دفع را ساده می کند زیرا به منابع زیادی برای تجزیه نیاز ندارد.

4. کاهش ردپا

بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان 15 تا 20 ساله مایل به خرید از شرکت های متعهد به پایداری هستند. پیاده سازی بسته بندی زیست تخریب پذیر یکی از راه های کسب و کارها برای کاهش اثرات زیست محیطی و بهبود ردپای کربن است.

بسته‌بندی سازگار با محیط زیست راهی عالی برای شرکت‌ها برای رعایت استانداردهای بالای سازگاری با محیط زیست و در عین حال جذب مشتریان جدیدی است که می‌خواهند در شیوه‌های خرید خود پایدارتر باشند.

کامل پک مجری تولید بهترین بسته بندی های هارد باکس با بهترین متریال و ماشین آلات روز دنیا است. جهت اطلاع بیشتر از خدمات و راه های ارتباطی با ما به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *