بسته بندی عطر و صنعت آن

بسته بندی عطر

بسته بندی عطر

با پیشرفت چشمگیر صنایع مختلف آرایشی و بهداشتی در کشور و در سطح جهان و نیز رقابت روز افزون شرکتها برای کسب رضایت مشتریان و بازارهای  هدف و ارائه برندهای مختلف با خصوصیات متنوع محصولات آرایشی و بهداشتی ، نقش پر رنگ بسته بندی بعنوان یک شاخص معرفی کالا مشخص می گردد.

عطر و ادکلون هم مانند محصولات دیگر نیاز به بسته بندی دارد که اتفاقا در این مورد از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است. بسته بندی عطر ایده آل آنست که بتواند با توجه به ویژگی های خود آن عطر یا ادکلون کار شده باشد، یعنی در طراحی بسته بندی عطر به رایحه آن و  فرم شیشه ادکلون و این که در چه فصلی مناسب استفاده  است توجه شده باشد.

در یک تقسیم بندی کلی میتوان گفت که عطرها معمولاً  به چند دسته  تقسیم می شوند: تلخ, شیرین وسرد, گرم. توجه به این ویژگی ها در طراحی بسته بندی عطر اهمیت فراوانی دارد. با در نظر گرفتن این نکات میتوان انتخاب رنگ جعبه بسته بندی عطر را با توجه به سلیقه مشتریان و بازار طراحی کرد و اهمیت زیادی در انتخاب رنگ در طراحی بسته بندی عطر وجود دارد. برای عطرهایی با بوی خنک از رنگهای سرد که جزء خانواده رنگهای آبی و سبز است استفاده می شود و برای عطرهایی با بوی گرم نیز رنگهایی با تنالیته قرمز و نارنجی و گاهی بنفش استفاده میشود. از رنگ بسته بندی عطر می توان فهمید که دارای بوی گرم و احتمالا تندی است و یا این ادکلون احتمالا بوی سرد و بویژه تلخ دارد. البته این نکته قابل ذکر است که این نکات سلیقه ای است و میتوان در طراحی ایده های خلاقانه دیگری را نیز بکار برد.

از عواملی که تاثیر زیادی در خریدن یا نخریدن یک عطر و ادکلون دارد جعبه بسته بندی عطر و بخصوص فرم شیشه آن میباشد که در اولین نظر به چشم می آید و دارای  اهمیت زیادی است؛ اگرچه ملاک اصلی خود ماده عطر داخل شیشه و کیفیت آن است اما خوشبختانه یا متاسفانه مشتریان به ظاهر بسته بندی عطر اهمیت ویژه ای  می دهند و به همین دلیل کسانی که مسئولیت طراحی را دارند باید تمام تلاش خود را برای جذابتر شدن  این محصول پر مخاطب بکنند.

صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک گام های محکمی در صنعت چاپ و بسته بندی کشور برداشته و می تواند با همکاری تیم طراحی خود خدمات جدید و خلاقانه ای در زمینه بسته بندی عطر ارائه  نماید و پیشنهاد های جذاب و متنوعی را معرفی و شما را در فروش محصولات خود یاری کند. کامل پک از لحظه ابتدای ایده پردازی و انتخاب رنگ تا زمان تولید و تحویل در کنار شما خواهد بود.

بسته بندی عطر و راه کارهای کامل پک ؟

صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک گام های محکمی در صنعت چاپ و بسته بندی کشور برداشته و می تواند با همکاری تیم طراحی خود خدمات جدید و خلاقانه ای در زمینه بسته بندی عطر ارائه  نماید و پیشنهاد های جذاب و متنوعی را معرفی و شما را در فروش محصولات خود یاری کند. کامل پک از لحظه ابتدای ایده پردازی و انتخاب رنگ تا زمان تولید و تحویل در کنار شما خواهد بود.