بسته بندی نوشیدنی و لوگوی محصول

بسته بندی نوشیدنی و لوگوی محصول

بسته بندی نوشیدنی و لوگوی محصول

نقش طرح و تصویر را در بسته بندی می توان به کاتالیزوری جهت کمک به تجسم و فهم محتویات درونی بسته تشبیه کرد . طرح و تصویر در کنار فرم ، ساختار ، لوگو و رنگ در ساختن شخصیت بسته به ایفای نقش پرداخته و طرح بسته را کامل میکند. در اینجا به تاثیر لوگو در بسته بندی نوشیدنی میخواهیم اشاراتی داشته باشیم.

 

لوگوی بسته بندی در چاپ : با توجه به خصوصیات چاپی و امکانات و محدودیت های چاپ های مختلف بهتر است لوگوی شرکت ها ضخیم ، واضح ، ساده با حداقل رنگ های ممکن و در حد امکان بزرگ باشد تا چاپ آنها بدون به وجود آمدن خطاهای رجیستری ممکن باشد مانند عدم خوانایی پس از چاپ به علت چاقی ترام به وجود نیاید.

 

محل لوگو در بسته بندی : در مورد محل و جهت قرار گیری لوگو در بسته های نوشیدنی پس از بررسی بیش از 2700 طرح بسته بندی میتوان چنین ادعا کرد که محل قرار گیری لوگو در نزدیک 90 درصد بسته های نوشیدنی در نیمه بالایی بسته بندی یا لیبل قرار دارد که از مهم ترین علل آن میتوان به راحت دیده شدن لوگوی محصول در قفسه ها و پوشانده نشدن لوگوی محصول با لبه برآمده قفسه ها به علاوه زمانی که خریدار بسته را در دست گرفته ، انگشتان دست او موجب پوشانده شدن لوگویی که در پایین بسته قرار گرفته میشود، اشاره داشت.

در برخی از طراحی های بسته بندی طراح بر اساس هویت محصول میتواند لوگو را بصورت افقی –عمودی یا مورب در طرح قرار دهد البته در تصمیم گیری برای این موضوع باید به شکل کلی ظرف و ماهیت محصول نیز توجه کرد . برای مثال در قوطی فلزی در نوشابه های انرژی زا و برخی آبمیوه ها قرار گیری عمودی لوگو علاوه بر اینکه با فرم کلی ظرف هماهنگی بیشتری ایجاد میکند ، موجب می شود لوگو بزرگتر بر روی بسته قرار گرفته و در رقابت سوپرمارکتی نیز موفق تر عمل کند .


نقش زبان در لوگو :
در بسته بندی یک نوشیدنی عمدتا به علت امکان صادراتی بودن محصول و یا حتی صرفا جهت ایجاد این ذهنیت  که کالای فوق یک محصول صادراتی است و تلاش در جهت انتقال این مفهوم که محصول از کیفیت بالایی برخوردار است لوگوی محصول را به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی میکنند . به علت تفاوت حرف انگلیسی با فارسی بسیاری از طراحان در این خصوص دچار مشکل می شوند و نهایتا پس از طراحی یکی از دو زبان دیگر را با استفاده از فونت های موجود در نرم افزار طراحی می کنند.

به طور خلاصه میتوان گفت که برای طراحی لوگو باید به عناصر محیطی ، ویژگی های محصول ، مخاطب و اهداف تولید کننده در زمینه تولید تا صادرات توجه کافی کرد تا با استفاده از اصول و ضوابط رایج بتوان به یک لوگوی مناسب برای بسته بندی نوشیدنی دست یافت .

 

بسته بندی هوشمند در کامل پک

صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک در مورد طراحی همواره پیشگام بوده است. طراحان مجربی که در کامل پک فعالیت میکنند با استفاده از دانش و تکنولوژی همواره سعی بر خلق جذابیت های بصری بروی بسته بندی داشته اند. خدمات کامل در حیطه گرافیک و طراحی مناسب تمامی فعالیتهایی است که کارفرما برای فروش بیشتر و برندینگ انتظار دارد.