بسته بندی و نقش آن در صادرات

بسته بندی و نقش آن در صادرات

بسته بندی و نقش آن در صادرات

تبلیغات از ابزار اصلی بازاریابی است و بسته بندی حلقه تکمیل کننده زنجیره تبلیغات است. لذا بسته بندی اهمیت فزاینده ای در بازارهای رقابتی امروز دارد. بسته بندی مناسب سهم بسزایی در فروش کالا دارد زیرا که معمولا نیمی از مشتریان با مشاهده محصول در بسته بندی مناسب و جذاب به خرید می پردازند.

نقش بسته بندی در صادرات میتواند توجه به بازارهای مصرف، قدرت خرید مردم در این بازارها و فرهنگ و سلیقه آنها باشد. برای نفوذ در بازارهای رقابتی پرتقاضا، تمام عرضه کنندگان کالاهای مشابه ویژگی های بسته بندی مناسب و شکیل توجه دارند و آنان که نسبت به این امر دقت کافی نداشته باشند، از بازار خارج خواهند شد.

در سالهای اخیر با توجه به پیشرفت هایی که در صنعت بسته بندی، طراحی بسته بندی و موارد مورد استفاده در آن به وجود آمده است، هنوز بخشی زیاد از کالاهای صادراتی غیر نفتی کشور به صورت فله یا با بسته بندی های نامناسب عرضه می شود. این گونه کالاها در کشورهای واسط تجدید بسته بندی شده و با قیمت های بسیار بالاتر به بازارهای مصرف عرضه می شود.

بسته بندی در کالاهای صادراتی بنا به دلایل زیر از بسته های داخلی تفاوت بسیار می یابند: مسافت طولانی تر احتمال بروز تکان ها، فشارها، ارتعاشات و ضربات بیشتر، زمان طولانی تر حمل و نقل و احتمال فسادپذری بیشتر محصول، فرهنگ و سلیقه متفاوت در بازار هدف که طراحی شکل و نقش و نگار و رنگ های متفاوتی را می طلبد؛ تفاوت زبان خارجی که مستلزم استفاده از نوشتارهایی به زبان بین المللی است؛ تفاوت در حجم مصرف محصول در بازار هدف صادراتی که مستلزم طراحی بسته های کوچکتر و بزرگتر است.

با توجه به تفاوت های آشکار بسته های کالاهای صادراتی، نکات مهم در بسته بندی صادراتی عبارتند از: در برابر تغییرات زیاد عوامل جوی و بروز عوامل فیزیکی و شیمیایی بیشتر، محکم تر و بادوام تر طراحی شود؛ سلیقه های رایج در بازار هدف از نظر طراحی، شکل، رنگ و نقش حتما مورد نظر قرار گیرد؛ نام شرکت یا محصول، معانی ناخوشایندی در بازار هدف نداشته باشد؛ مقررات و قوانین بسته بندی مورد توجه قرار گیرد؛ در ارائه مشخصات و نشانی شرکت، کد تلفن کشور و شهر حتما نوشته شود.

بسته بندی صادراتی تولیدی در کامل پک

خدمات کامل پک در زمینه بسته بندی به موضوعات فاخر و صادراتی نیز راه یافته است. در این میان، کامل پک میکوشد تا طراحی های خود را برای محصولات صادراتی با توجه به کشور توزیع شونده، قوانین و فرهنگ و نیز راهکارهای هنری آنجا به انجام رساند. این مهم به مدد اطلاعاتی است که کارشناسان کامل پک پیش از شروع طراحی از کارفرما، بازارهای جهانی و مطالعه منابع گوناگون کسب میکنند.