بسته بندی پوشاک و البسه در دنیای جدید

بسته بندی پوشاک در دنیای جدید

بسته بندی پوشاک در دنیای جدید

با ظهور پلی اتیلن ، صنایع بسته بندی پوشاک نیز به پیروی از سایر صنایع ، سریعا به ارزش بسته بندی های شفاف پی بردند. جلوه و ظاهر بسته بندی پوشاک توجه قابل ملاحظه ای پیدا کرد و بالعکس به وظیفه و عملکرد بسته بندی توجه بسیار کمی مبذول شد. اگر چه برای بسته بندی پوشاک روشی کلی وجود ندارد اما اصل اولیه آن در این عبارت خلاصه میشود: هدف یک بسته بندی خوب و مناسب عبارتست از افزایش فروش و سود حاصله از بسته ای که جاذبه فروش داشته باشد و وظیفه خود را بدون نقص انجام دهد و تولید آن نیز مقرون به صرفه باشد.

روش های بسته بندی پوشاک

الف) بسته بندی برای فروشگاه های زنجیره ای
ب) بسته بندی به صورتی که مشتری بتواند خودش جنس را انتخاب کند .
ج) بسته بندی بصورتی که جنس با کمک فروشنده به فروش برسد.
د) بسته بندی کلی یا حمل و نقلی برای اجناسی که بدون بسته بندی به فروش می رسند .
هـ) بسته بندی کلی یا حمل و نقلی برای اجناسی که بصورت تک واحدی به فروش می رسند ( مانند کفش و پیراهن )

 

تاثیر بسته بندی پوشاک بر فروش: در تمام موارد هدف آن است که ذهن مشتری را برای خرید لباس آماده نماییم. این امر میتواند به شکل یک فروش ناگهانی و آنی و یا صرفا انتخابی باشد.

شش پارامتر اصلی مورد توجه فروش  در بسته بندی پوشاک به شرح زیر است :

  • کیفیت : کیفیت کالا باید مورد توجه خریدار قرار گیرد .
  • قیمت فروش : قیمت فروش لباس باید بصورت خاص و کاملا برجسته از سایر نقاط مورد دید مشتری قرار بگیرد .
  • بها دادن به پول پرداختی : بسته بندی پوشاک باید طوری مناسب و ایده آل طراحی شده باشد که خریدار علاوه بر حس پرداخت پول برای جنس حس مالکیت بسته بندی را نیز در خود داشته باشد و باید بخاطر داشت که بسته بندی در قیاس یک لباس برای کالای ماست.
  • وضعیت پوشاک مورد نظر باید دارای تازگی کارخانه ای باشد ، البته این اصطلاح معمولا برای مواد غذایی به کار می رود ، اما برای بسیاری از اجزای پوشاک که ممکن است در حین حمل و نقل از کارخانه به محل فروش خراب شوند نیز کاربرد دارد .
  • روش به نمایش گذاشتن : افزایش استفاده از بسته های شفاف یا نیمه شفاف برای بسته بندی پوشاک ، روش تا کردن آن ها درون جعبه ها و برجسته نمودن عناوین و اشکال
  • اطلاعات : نه تنها به دلیل افزایش فروشگاه های سلف سرویس یا بخش هایی که باید مشتری در آن ها جنس را انتخاب کند ، بلکه بخاطر تنوع مواد و ترکیب نخ هایی که هم اکنون استفاده میشوند ، استفاده از علامت های کامل و واضح و ساده ای در لباس مورد نیاز است.

 

بسته بندی هوشمند در کامل پک

صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک در جهت گسترش خدمات خود سعی کرده در مورد بسته بندی پوشاک نیز وارد حیطه فعالیت شود. طراحی و خلق ایده هایی برای پوشاک ، کراوات ، جوراب ، البسه های کوچک و بزرگ تنها بخشی از فعالیت های کامل پک میباشد. در هر زمینه ای از پوشاک ، کامل پک میتواند همگام با بسته بندی های خارجی فعالیت های بسیار جذاب و متنوعی به انجام رساند.