جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی – قسمت اول

جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی - قسمت اول

جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی – قسمت اول

شما از عناصر به کار رفته در جعبه بسته بندی خود آگاهی دارید، اما چقدر در مورد انواع مقوا و نوع مقوا‌ی جعبه بسته بندی که آن را در برگرفته اطلاعات دارید؟ مگر بیش از یک نوع مقوا ‌برای تولید جعبه بسته بندی هم داریم!

مقوای موج دار چیست؟ این سوال مهمترین موضوعی است که در این بخش به آن میپردازیم و بدون شک این مقاله میتواند دیدگاه شما را در رابطه با تولید جعبه بسته بندی دگرگون سازد. نام صحیح و تخصصی آن ورقه‌های فیبری موج‌دار می‌‌باشد. در واقع مقوا یک اصطلاح عمومی ست که تمامی کاغذهای سنگین و ضخیم را در بر می‌‌گیرد، مواردی از قبیل، کاغذهای مقوایی، مقوای نازک، کارت‌‌ها و ورقه‌های فیبری موج دار. زمانی که از یک فرد عادی در مورد مقوا سوال می‌‌شود، اولین تصویری که در ذهنش شکل می‌‌گیرد ورقه‌های فیبری موج‌دار است. برای ساخت مقوای موج‌دار یک ورقه صاف و مسطح را به ورقه‌ای موج‌دار می‌‌چسبانند.

انواع مقوا های موج دار مورد استفاده در تولید جعبه بسته بندی

مقوای تک رو: دوام و استحکام این نوع از مقوا در مقایسه با انواع موج‌دار کمتر است. در عین حال تهیه و ساخت این مقوا برایتان ارزان‌تر تمام می‌‌شود و شما می‌‌توانید برای محصولات خود یک لایه محافظ اضافی دست و پا کنید.

مقوای تک جداره: رایج‌ترین نوع در صنعت تولید جعبه بسته بندی به شمار می‌‌رود که در ۵ فلوت (شیار) مختلف عرضه می‌‌شود. منظور از فلوت یا شیار یک قوس S شکل معکوس است که در قلب مقوای موج دار جا گرفته و مقوا را بر حسب نوع و شکل آن بسته بندی می‌‌کنند.

فلوت  C: یکی از رایج‌ترین انواع مقوا های موج‌دار که از بارزترین ویژگی‌های آن می‌‌توان به تنوع فراوان، قدرت و استحکام فوق العاده، انطباق پذیری و سازگاری بالا و قابل استفاده بودنش در صنعت حمل و نقل اشاره داشت. ضخامت فلوت نوع C سه شانزدهم اینچ است.

فلوت  B:برای ساخت جعبه بسته بندی اقلام کوچکتر و جمع و جور می‌‌توان به این نوع از مقوا روی آورد. مقوایی که راحت و بی‌‌دغدغه تا می‌‌شود و به شکل‌های مختلف در می‌‌آید، از این رو می‌‌تواند نمایانگر محصولی باشد که درون آن جا خوش کرده و نقش بسزایی در فروش کالا ایفا کند. ضخامت فلوت نوع B یک هشتم اینچ است.

 

جعبه بسته بندی و راهکارهای کامل پک

در صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک جعبه بسته بندی با توجه به نوع مقوای مورد نیاز کارفرما انتخاب میشود. هر طرح و نوع محصول داخل آن میبایست یک مقوای ویژه داشته باشند تا در زمان تولید و توزیع صدمه ای ندیده و علاوه بر آن، استحکام و زیبایی مناسبی نیز داشته باشد. تمام شاخص های مهم در انتخاب مقوا، نوع فلوت و خروجی آن توسط خدمات لحاظ میگردد تا خروجی مطلوبی ارایه گردد.