جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی – قسمت دوم

جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی - قسمت اول

جعبه بسته بندی و تنوع مقوای کاربردی – قسمت اول

در قسمت اول از موضوع مقوا اینطور مطرح شد که شما از عناصر به کار رفته در جعبه بسته بندی خود آگاهی دارید، اما چقدر در مورد انواع مقوا و نوع مقوا‌ی جعبه بسته بندی که آن را در برگرفته اطلاعات دارید؟ مگر بیش از یک نوع مقوا ‌برای تولید جعبه بسته بندی هم داریم! در ادامه، به انواع دیگر مقوا خواهیم پرداخت:

فلوت  E: این نوع مقوا را می‌‌توان به سادگی و بی‌‌هیچ زحمتی تا کرد و تصاویر دلخواه خود را بر روی آن پرینت گرفت. ایده‌آل برای ساخت جعبه‌ های بسته بندی کوچکی همچون پیتزا میباشند. ضخامت فلوت نوع E سه سی و دوم اینچ است.

فلوت F:  قابل استفاده برای تولید جعبه  بسته بندی‌ خاص و بسیار ظریف. ضخامت فلوت نوع F یک شانزدهم اینچ است.

فلوت  R: نوع جدیدی از مقوا‌های فلوت B که سطح آن برای پرینت گرفتن پرداخت  شده تا کیفیت چاپ بر روی آن ارتقا یابد، به علاوه پسماند حاصل از تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مقوای دو جداره: به هنگام انبار کردن محصولات خود می‌‌توانید بر روی مقاومت این جعبه‌‌ها در برابر پاره شدن حساب باز کنید، لذا استفاده از این نوع مقوا در ساخت  جعبه بسته بندی‌های صنعتی و بزرگ رونق دارد.

مقوای سه جداره: استحکام و قدرت این نوع از انواع مقوا به حدی‌ست که می‌‌تواند جایگزین جعبه‌های چوبی شود. اطلاعات مربوط به انواع مختلف مقوا و فلوت‌های مقوای موج‌دار بر گرفته شده از این مطلب می‌‌باشد.

حقایقی جالب و بامزه در مورد انواع مقوا: جعبه‌های مقوایی موج‌دار نخستین بار در سال ١٨٩۵ در امریکا ساخته و تولید شدند. تا اوایل قرن بیستم تمامی محموله‌‌ها در قالب جعبه‌های چوب و پالت جا به جا می‌‌شدند. در کشور امریکا بیش از ٩٠ درصد محصولات با استفاده از جعبه‌  بسته بندی ساخته شده از مقوای موج‌دار به اقصی نقاط کشور و یا دنیا حمل می‌‌شوند. تولید و ساخت مقوا ارزان و مقرون به صرفه بوده و با توجه به وزن اندکش به یک ماده ارزان قیمت و پر مصرف در صنعت حمل و نقل تبدیل شده است. مقوا ماده‌ای تجزیه پذیر بوده و طبیعت مواد به کار رفته در ساخت آن (خمیر کاغذ، کاه یا مقوا و روزنامه قدیمی) سمی و مضر نمی‌‌باشند.

جعبه بسته بندی و راهکارهای کامل پک

در صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک جعبه بسته بندی با توجه به نوع مقوای مورد نیاز کارفرما انتخاب میشود. هر طرح و نوع محصول داخل آن میبایست یک مقوای ویژه داشته باشند تا در زمان تولید و توزیع صدمه ای ندیده و علاوه بر آن، استحکام و زیبایی مناسبی نیز داشته باشد. تمام شاخص های مهم در انتخاب مقوا، نوع فلوت و خروجی آن توسط خدمات لحاظ میگردد تا خروجی مطلوبی ارایه گردد.