جعبه بسته بندی و رنگ در طراحی

جعبه بسته بندی و رنگ در طراحی

جعبه بسته بندی و رنگ در طراحی

رنگ ها هر کدام دارای  پیام و گیرایی خاص خود هستند که بسته به محصول به نیاز از آنها استفاده یا با هم ترکیب می شوند. هم چنین شما باید به رابطه ی دقیق بین محصول و نوع جعبه بسته بندی آن در محل فروش فکر کنید. در بسیاری موارد طراح علاوه بر آشنایی با تکنیک های هنری و درک روانشناسی رنگ باید آشنایی لازم با  علم خواص مواد محافظتی که در ساخت جعبه بسته بندی ها به کار می روند نیز داشته  باشد. هر جنس و کالا، رنگ خاص خود را می طلبد و طراح می بایست با دانش فنی  و اطلاع لازم دست به گزینش رنگ بزند. طراحی جعبه بسته بندی یکی از شاخص ترین زیرمجموعه های هنر تبلیغات است و نقش ارزنده ای را در روند  اقتصادی جامعه ایفا می کند. صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابسته باشد، وابسته به  طراحی خوب یک جعبه بسته بندی و مورد پسند خریدار است.

نکته ای که باید به آن توجه کرد استفاده به جا از رنگ ها در تولید جعبه بسته بندی است. برای  مثال رنگ سبز بسته به محل استفاده می تواند بیان گر فساد و پوسیدگی و از طرف دیگر می تواند بیان گر طراوت و تازگی باشد.

در انتخاب رنگ محصولات غذایی و نوشیدنی ها، علاوه بر توجه به رنگ ماده غذایی می توان با توجه به ویژگی های گروه مصرف کننده از رنگ ها به عنوان ابزاری قدرت مند بهره جست. به عنوان مثال در طراحی جعبه بسته بندی چای های گیاهی می توان از رنگ های ملایم و لطیف که بیانگر فرآورده های گیاهی است، بهره گرفت. اما در مورد چای واقعی می توان با استفاده از زمینه تیره، حس مرغوبیت بیشتر محصول را در ذهن مشتری ایجاد نمود و استفاده از تصاویر مرتبط نوعی تشخص به محصول می بخشد. از رنگ های آبی، سبز و زرد به منظور تداعی شادابی و نشاط در بسته بندی جعبه محصول استفاده می شود. استفاده از این رنگ ها یکی از ساده ترین و گویا ترین متد ها  برای نشان دادن خنکی وتازگی در بسته بندی جعبه  محصولاتی مانند: آب معدنی ، سبزیجات و میوه ها است.

جعبه بسته بندی و روند تولید در کامل پک

در تولید یک جعبه بسته بندی ، طراحان در برخی موارد متوسل به انتخابی جسورانه و استفاده از بسته بندی تک رنگ می شوند. به عنوان مثال در مورد فرآورده های ویژه مردانه استفاده ازحداقل رنگ می تواند نمایان گر پیامی محکم و مردانه باشد. تخمین زده میشود  که 77 درصد از انگیزش خرید در محل فروش کالا گرفته می شود و با دید مستقیم خریدار نسبت به بسته بندی جعبه همراه است پس میبایست در انتقال مفاهیم و ایجاد انگیزش خرید در مشتریان کوشید. بر طبق تحقیقات، استفاده از محرک های کلامی در طراحی از سمت راست طرح و برای استفاده از جلوه های بصری، از سمت چپ تصویر میتوان استفاده کرد. کامل پک با استفاده از طراحان خبره ای که در آتلیه خود دارد خدمات طراحی و خروجی جعبه بسته بندی برای انواع محصولات را برای کارفرما انجام میدهد.