جعبه مقوایی ایستا و کاربردهای آن

جعبه مقوایی ایستا و کاربردهای آن

جعبه مقوایی ایستا و کاربردهای آن

بسته بندی به چرخه  هماهنگی گفته  می شود که هدف از آن آماده سازی کالا جهت حمل و نقل، توزیع، انبار، فروش و مصرف میباشد. بسته بندی را میتوان  یک عملیات تجاری پیچیده، پویا، علمی، هنری دانست که در اصولی  ترین شکل خود، کارکرد های محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل می شود.
جعبه مقوایی استوانه ای به عنوان يكي از انواع ظروف بسته‌ بندی در دنيا مصرف گسترده و در خور توجهي دارد. فن‌آوري توليد لوله‌هاي مقوایی ساليان زيادي است كه به ايران وارد شده ولي هيچ گاه آن طور كه بايد براي بسته ‌بندي مورد استفاده قرار نگرفته است.
در حال حاضر بازار عمده اين محصول در ايران متعلق به صنايع نساجي است. يعني بيشترين ظرفيت توليد درگير توليد لوله مغزي براي لوله كردن منسوجات است. اين گونه سفارشات ذاتا جلوي رشد توليدكنندگان لوله مقوايي را مي‌گيرد. به‌واقع چه كسي اهميت مي‌دهد كه لوله‌ای مقوايي كه با به پايان رسيدن توپ پارچه ظاهر و لحظه‌ای پس از آن نيز دور انداخته مي‌شود با چه كيفيتي تهيه شده است.
مهم اين جا است كه عمده مصرف قوطي‌های مقوايی از اين دست، در بسته‌بندی مواد خوراكی است و ايران با داشتن توليدات ممتاز در زمينه مواد غذايی و خوراكي‌های گران‌قيمت و نفيس از استعداد بسيار بالايی براي توسعه اين بخش از بسته بندی برخوردار است.

برای مثال جعبه های چند لایه آبمیوه به صورت لفاف های چند لایه جهت بسته بندی آبمیوه و لبنیات به شکل چهار گوش و سه گوش 200ccو 1000cc تولید می گردد. این جعبه  های مقوایی استوانه ای دارای 6 لایه محافظ است که 80 درصد آن مقوا ،15 درصد پلی اتیلن و 5 درصد آلومینیوم می باشد. به قوطی های سه لایه پاکت های تتراپک نیز گفته می شود. جعبه  های مقوایی نسبت به قوطی فلزی برتری دارند زیرا به چرخه طبیعت باز می گردند و در تیراژهای دلخواه تولید می شوند و تنوع بیشتری دارند.

جعبه مقوایی استوانه ای و ظروف بسته بندی کاغذی بعنوان دوست دار محیط زیست و ۱۰۰درصد قابل بازیافت میباشد وجهت بسته بندی چای-قهوه-شکلات-دمنوش-پسته-آجیل-خشکبار-لوازم تحریر-پوشاک-پودر سوخاری-اسباب بازی و…. قابل استفاده است.
جعبه های مقوایی بدلیل قابل بازیافت بودن بعنوان دوست دار محیط زیست شناخته شده است. زیبایی وتنوع در سایز و مدل و همچنین امکان تولید در تیراژ پایین از ویژگی های این ظروف میباشد و یکی از بهترین ظروف بسته بندی محصولات غذایی است.

جعبه مقوایی و بسته بندی در کامل پک

در صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک جعبه مقوایی با توجه به نوع مقوای مورد نیاز کارفرما انتخاب میشود. کامل پک با توجه به افق دید وسیع خود، در برنامه ریزی های آینده خود سعی دارد پا را فراتر گذاشته و در تولید شکلهای مختلف جعبه مقوایی نیز اقدام کند. این جعبه ها در صنایع غذایی محبوبی همچون آجیل و خشکبار، قهوه، حبوبات و غلات محبوبیت بالایی دارند و کامل این روند تولید را در خدمات آینده خود پیش بینی و در گامهایی بلند به این مهم دست خواهد یافت.