جعبه مقوایی و تاریخچه شکل‌گیری

جعبه مقوایی و تاریخچه شکل‌گیری

جعبه مقوایی و تاریخچه شکل‌گیری

جعبه‌هاي انعطاف‌پذير مقوایی که با کاغذ رنگي و يا پارچه پوشيده می‌شد اولین نوع از بسته بندی با جعبه مقوایی بود که بازرگانان براي فروش محصولات لوکس از آن‌ها استفاده مي‌کردند. در اواخر قرن 19 در فرانسه جعبه‌هاي کاغذي بسيار زيبا ساخته مي‌شد که براي گذاشتن کلاه، عطر و لوازم تزئيني خانم‌ها طراحي مي‌شدند.

در آلمان و انگليس اسباب بازي‌ها در جعبه مقوایی با برچسب‌هاي رنگي بسته‌بندي مي‌شدند. در ايالات متحده اولين جعبه‌هاي مقوايي در بوستون به سال 1839 و توسط کول اندرودنيس ساخته مي‌شد؛ که نام دنيرن هنوز تداعي کننده بسياري از محصولات کاغذي است.

در سال 1879، مطبه‌چي، در بروکلين به نام رابرت‌گير مشغول وارسي بسته چاپ شده‌اي بود که از خاطرش گذشت که ممکن است با ساخت قالب پرسي و اعمال فشار، مقوا را بريده و بر آن‌ها خط‌تا بيندازد. فکر گير آغاز پيدايش، جعبه‌اي تا شده بود. از آن پس جعبه‌هاي انعطاف‌پذير در طرح‌های جديد و جالبي به وجود آمدند و گستره استفاده از آن‌ها توسعه یافت که از جمله علل آن در ذیل آورده شده است.

1- استفاده از آن‌ها اقتصادی است.
2- میتوان آن‌ها را به اشکال گوناگونی ساخت.
3- به دلیل امکان چاپ بر روی جعبه، ظاهر زیبایی دارند.
4- به خوبی اطلاعات محصول را به مخاطب انتقال می‌دهند.
5- به خوبی از محصول محافظت می‌کنند.
6- حمل و نقل و جابجایی آسانی برای محصول مهیا خواهند کرد.

عملکرد تولید در کامل پک

در مورد تولید بسته بندی با جعبه مقواییباید گفت که کامل پک از ابتدا سعی کرده تا در انتخاب هر جعبه نسبت به نوع محصول خدمات خود را تعریف کند. انتخاب نوع فلوت جعبه و سایر تکنیک های طراحی در کامل پک از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم طراحی کامل پک همواره میکوشد تا با استفاده از پیشنهادات مختلف، تولیدی مناسب را به کارفرما ارجا دهد.