سادگی در طراحی بسته بندی و گرافیک آن

سادگی در طراحی بسته بندی و گرافیک آن

سادگی در طراحی بسته بندی و گرافیک آن

بسته بندی محصولات باید ساده و در عین حال گیرا باشد. طراحی بسته بندی باید به نحوی باشد که استفاده‌ی آسانِ کودکان و بزرگسالان، هردو، در آن لحاظ گردد. حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی آن آسان باشد. از رنگ‌های متنوع در آن استفاده شده باشد تا محصول دیده شود. به یاد داشته باشید یک طراحی ساده‌ با برچسب و محتوای درست، اثرگذاری بیشتری نسبت به یک طراحی شلوغ دارد. از آنجا که بسته‌‌بندی برای فروش اهمیت دارد طراحان باید به موارد مطرح شده در این نوشته توجه کنند تا یک طراحی مؤثر و کارا داشته باشند. اگر شما طراح هستید در مراحل طراحی بسته‌بندی‌ها باید با مشتری‌تان به خوبی هماهنگ شوید و طرح مناسب محصول و مطابق میل سفارش‌دهنده را بیافرینید.

با گسترش و بازتر شدن دید مردم و فرهنگ بصری آنها، شرکت ها و مجموعه های حرفه ای فعال در صنعت بسته بندی نیز سعی میکنند تا با استفاده از طراحی های جذاب تر، مخاطب را جذب کنند. جذابتر به معنای شلوغ تر بودن و استفاده از طرح های پیچیده نیست. با بررسی طرح های جدید میتوان متوجه شد که ذهن مخاطبین امروزی بخاطر درگیری بیش از با مسایل متفاوت، از شلوغی بیشتر دوری میکند. چه بسا یک محصول برند ولی با طراحی شلوغ نتواند ذهن مشغول مخاطب را به خود جذب کند. به همین دلیل است که طراحان سعی میکنند از طراحی های ساده تری استفاده کنند تا ذهن درگیر بیننده بتواند آنرا به سرعت درک کند و با آن ارتباط برقرار کند.

طراحی بسته بندی و نکاتی در سادگی گرافیک آن

  • طراحی گرافیک یک امر بسیار مهم است. سعی کنید معنای سادگی در طراحی را در یابید. رها کردن یک فضا بصورت خالی معنای سادگی نمیدهد.
  • طراحی بسته بندی و نکات سادگی آن گاه میتواند با استفاده از المانهای ساده گرافیکی مثل خط، بافت و یا رنگ تولید شود. حتمن نیازی به استفاده از تصویرهای پیچیده نیست.
  • با توجه به نوع محتوای بسته بندی از رنگ استفاده کنید. گاهن یک رنگ ساده میتواند در مورد محتوا و یا جذابیت آن شرح دهد.
  • ترکیب بندی یا کومپوزیسیون را فراموش نکنید. محل قرارگیری متون و خط و رنگ و دیده شدن درست آن در ترکیب بندی، میتواند به سادگی در طراحی بسته بندی کمک کند.
  • آثار هنرمندان مطرح فعال در گرافیک بسته بندی را مطالعه و بررسی کنید و با نمونه های وطنی تطبیق دهید.
  • در  طراحی بسته ، استفاده از رنگهایی که در کشور یا قومیتی خاص معنای متفاوتی میدهند را فراموش نکنید.
  • بسته بندی علاوه بر طراحی باید با فرهنگ یک مردم نیز در ارتباط باشد تا بتواند در یک ناحیه یا کشوری خاص راحت تر بفروشد.