طراحی بسته بندی و اهمیت آن

طراحی بسته بندی و اهمیت آن

طراحی بسته بندی و اهمیت آن

اغلب مصرف کنندگان به ویژگی های ظاهری اهمیت زیادی می دهند در حالی که بخش کمی از آنها بر جزئیات روی برچسب توجه دارند. جهت ترسیم برند محصولات آرایشی و بهداشتی از طیف وسیعی از مشخصات طراحی بسته بندی استفاده می شود که این طیف شامل ترکیبی از رنگ ها، طرح ها، شکل ها، نمادها و پیام ها است که این عناصر باعث جذب مشتریان می شود و به آنها در شناسایی تصاویر مربوط کمک شایانی می کنند.

اهمیت طراحی بسته بندی و استفاده از بسته بندی به عنوان ابزاری جهت برقراری ارتباط و برند سازی دائماً در حال افزایش است. زیرا طراحی بسته بندی همانند دیگر عناصر ارتباطات بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک دلیل برای این موضوع اشاره به این حقیقت دارد که مشتریان قبل از اینکه برای خرید به فروشگاه بروند زیاد و به صورت عمقی به مارکها فکر نمی کنند یک تحقیق اخیر این گونه ارزیابی کرده است که 75 درصد تصمیمات در زمینه خرید در هنگام فروش صورت می گیرد.

تمایل مشتری جهت خرید یک کالای خاص بستگی به درجه ای دارد که طبق این محصول می تواند نیازهای مشتری را به صورت کامل تحقق دهد. زمانیکه آنها قبل از خرید در رابطه با محصولی که می خواهد بخرند فکر نکرده باشند می توانند در موقع خرید به آنچه که می خواهد دست یابند که این کار از طریق عناصرارتباطی در زمان خرید صورت می گیرد.

طراحی بسته بندی خلاقانه یک فاکتور کلیدی در فرآیند تصمیم گیری مشتری است زیرا می تواند جهت اخذ تصمیمات حقیقی در فروشگاه، با برقراری ارتباط با مشتری کمک شایانی به او کند. جهت موفقیت استراتژی های بازاریابی محصولات بسته بندی شده ارزیابی این موضوع حائز اهمیت است که چگونه عناصر ارتباطی در طراحی بسته بندی بر انتخاب مشتریان و جذب آن ها تأثیر می گذارد.

 

طراحی بسته بندی و روند آن در کامل پک

طراحی بسته بندی از خدمات مهم در کامل پک به حساب می آید. کارفرما حتی اگر ایده ای ساده در ذهن داشته باشد، طراحان گروه به یاری او شتافته و با ایده پردازی های جدید، طرح اولیه را وسعت بخشید و برای  تولید نهایی آماده میکنند. رنگ بندی صحیح، دیزاین خلاقانه و استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای مختلف برای خروجی مطلوب، تنها بخشی از بخش خدمات طراحی بسته بندی کامل پک است.