نکات مهم در طراحی جعبه اسباب بازی

نکات مهم در طراحی جعبه اسباب بازی

جعبه اسباب بازی یکی از مهم ترین بخش های جلب توجه و فروش اسباب بازی محسوب میشود. طراحی بسته بندی مدرن و جذاب در هر نوع اسباب بازی که متناسب با نوع و عملکرد آن ها باشد در معرفی هرچه بهتر و بیشتر به مخاطب خود کمک میکند. امروزه اسباب بازی ها وسایلی بسیار ارزشمندی برای کشف استعداد های کودکان هستند که هر روزه در انواع مختلفی طراحی و تولید میشود، در این بین جعبه ی اسباب بازی است که توضیحی از کارایی و عملکرد اسباب بازی را در کمترین زمان به مخاطب خود ارئه می دهد. بنابراین استفاده از یک طراحی خاص در عین حال ساده و قابل فهم به نوعی بازایابی موفقی را برای فروش هر چه بهتر اسباب بازی به همراه دارد.

جعبه اسباب بازی مناسب کدام اسباب بازی ها است؟

باید بگوییم که تمام اسباب بازی ها به دلیل استفاده از مواد اولیه ی سبک و ظریف امکان شکستگی در حین حمل و نقل را دارند. علاوه بر محافظت، جعبه ها به نوعی بروشوری است که توضیحی کامل از عملکرد و کارایی یک اسباب بازی را برای مشتری خود به همراه دارد. در بعضی از اسباب بازی ها مثل باز های فکری استفاده از انواع جعبه ها به دلیل داشتن قطعات ریز و یا کارت های کاغذی که امکان گمشدگی و پارگی زیادی را دارند بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی استفاده از بسته بندی برای انواع اسباب بازی علاوه بر محافظت به نوعی موجب ارزش چند برابر آن میشود.

انواع جعبه های بسته بندی اسباب بازی

کامل پک به عنوان یک تیم خلاق و حرفه ای در طراحی و تولید انواع بسته بندی های هاردباکس میتواند شما از طراحی تا تولید انبوه انواع جعبه ی اسباب بازی متناسب با بودجه و بازی مورد نظر شما را همراهی کند تا بهترین انتخاب را به لحاظ جنس و کیفیت برای بازی مورد نظر خود داشته باشید.

  •  جعبه های مقوایی : این نوع بسته بندی به دلیل سبک بودن، شکل پذیری، امکان استفاده از چاپ های متنوع و سازگاری با محیط زیست مخاطبان زیادی دارد.
  •  جعبه های چوبی : جعبه ی اسباب بازی چوبی به دلیل استقامت بالا شکل و پذیری خاص میتواند بازی مورد نظر را ویژه تر کند. این نوع بسته بندی هزینه ی زیادی نیز دارد و بیشتر برای اسباب بازی های خاصی مورد استفاده قرار میگرید.
  •  بسته بندی های شفاف : یکی از پر استفاده ترین نوع جعبه های اسباب بازی به حساب می آید. این نوع بسته بندی ترکیبی از مقوا با پلاستیکی شفاف است که با استفاده از اشکال و طراحی خاص متناسب با اسباب بازی طراحی و تولید میشود.

 طراحی جعبه اسباب بازی

کامل پک به همراه تیم خود متناسب با هر نوع اسباب بازی توانسته انواع مختلفی از جعبه های اسباب بازی را ارائه کند. به طور کلی طراحی و نوع جنس انتخابی به عنوان بسته بندی اسباب بازی از اهمیت بالایی در فروش و معرفی به آن برخوردار است. بنابراین اگر به درستی اتفاق نیافتد به احتمال زیادی هزینه ی زیادی را روی دست تولید کننده میگذارد. به طور مثال جعبه ی بسته بندی بازی های فکر باید متناسب با اندازه و مقدار قطعات ریز و درشت آن بازی طراحی شود تا ضمن اینکه جنس و کیفیت مقاومی داشته باشد، در حین استفاده ی کودک نیز آسیب نبیند و جای مناسبی برای نگه داری بازی نیز باشد.

نکات یک طراحی خوب برای جعبه های اسباب بازی

1. جعبه اسباب بازی در اسباب بازی هایی چون : ماشین، موتور، عروسک بیشتر از طراحی جعبه بسته بندی های پنجره دار برای بهتر دیده شدن و بزرگ نمایی ویژگی های آن استفاده میشود.

2. استفاده از دسته بر روی جعبه : این عمل ضمن حمل راحت اسباب بازی به موجب عدم استفاده از نایلون در حمل اسباب بازی میشود که به نوعی در حفظ محیط زیست موثر است این عمل برای مشتری نیز قابل قابل ارزش و اهیمت میباشد.

3.استفاده از طراحی خلاقانه : طراحی متناسب با اسباب بازی و سن مورد نیاز آن بازی میتواند در جلب مخاطب خود و معرفی کارایی آن بازی بسیار موثر باشد. استفاده از رنگ ها و اشکال سنی مورد نظر اسباب بازی نیز میتواند در انتخاب درست بازی به مخاطب خود نیز کمک کند و به نوعی موجب بازاریابی محصول میشود.

4. حفاظت اسباب بازی را به همراه داشته باشد : یک جعبه ی اسباب بازی خوب ضمن داشتن طراحی زیبا باید بتواند تمام و کمال از اسباب بازی حفاظت کند تا در حین حمل و نقل یا ضربات کوچک آسیب نبیند.

5. طراحی ساده و جامع : یک بسته بندی خوب برای اسباب بازی باید در عین جذابیت ساده و قابل فهم نیز باشد تا خود را در کمترین زمان به بهترین شکل به مخاطب خود معرفی کند.

6. درج اطلاعات : استفاده از اطلاعات مورد نیاز در توضیحات اسباب بازی باید با تبهره و میزان لازم در جایگاه مناسب درج شود تا نیاز مشتری خود را به موقع و بجا پاسخ دهد.

7.کیفیت بسته بندی : به طور حتما کیفیت و کارآیی یک بسته بندی نشان دهنده ی یک تولید کننده ی بزرگ و بادقت را در نگاه اول به مشتری نشان میدهد.

8. منحصر به فرد بودن : استفاده از طراحی هوشمندانه و خلاق در جعبه بسته بندی اسباب بازی این امکان را به وجود می آرود تا جنس شما در میان رقیبان شما شانس بیشتری برای جذب و فروش داشته باشد.

9. نام برند : استفاده از لوگو و نام برند بر روی بسته بندی در کنار کیفیت و کارایی کالایی شما میتواند مخاطبان زنجیره ای برای شما به وجود بیاورد.

بسته بندی های خاص اسباب بازی

بعضی از بسته بندی ها برای اسباب بازی های خاص مورد استفاده قرار میگیرد به طور مثال اسباب بازی هایی که ارزش دکوری یا کلکسیونی دارند باید از مواد خاص تری در تولید جعبه بسته بندی آن مورد استفاده قرار بگیرد. در ساختار این نوع جعبه ها از موادی چون پلیمر و اتیلن و… استفاده میکنند تا در مدت زمان زیادی ارزش و کیفیت اسباب بازی را حفظ کند. استفاده از جعبه های فلزی نیز میتواند در بسته بندی این نوع اسباب بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد.
بنابراین به هنگام طراحی و تولید جعبه اسباب بازی مورد نظر خود نوع و کارایی اسباب بازی خود را مورد توجه قرار دهید.

 

جعبه اسباب بازی

مراحل مورد نیاز طراحی و تولید بسته بندی اسباب بازی

در کامل پک شما میتوانید با مراجعه به صفحه ی تماس با ما با تیم ما ارتباط برقرار کنید تا شما را در یک انتخاب خوب و کارآمد از جعبه ی اسباب بازی خود همراهی کنند. کامل پک در زمینه طراحی و تولید انواع بسته بندی های مورد نظر شما از ابتدا تا اتنهای کار کنار شما بوده و به کمک مشاوران خلاق خود در طراحی مناسب و مورد نیاز شما متناسب با میزان بودجه ی شما بسته بندی باکیفیتی ارائه میکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *