گرافیک بسته بندی و نقش رنگ در آن

گرافیک بسته بندی

گرافیک بسته بندی

در این بخش  به تاثیر رنگ در گرافیک بسته بندی و اهمیت  آن بر روحیه و روان مخاطبین  و درکل فرایند بسته بندی می پردازیم. طراحی گرافیک  بسته بندی یکی از مهم ترین زیرشاخه های علم  تبلیغات است و نقش با ثباتی را در جریان اقتصادی بین المللی  بازی می کند. صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابسته باشد در گرو طراحی خوب گرافیک بسته بندی و مورد پسند در بازارهای هدف می باشد. در روان شناسی مدرن ، از آنجایی که رنگ ها تاثیر خاص روحی وجسمی در یک فرد باقی می گذارند آن ها را یکی  از شاخصه های مهم سنجش شخصیت به شمار می‌آیند

قرمز یکی از مهمترین رنگ‌هاست که بیانگر قدرت، سرعت و مقاومت می‌باشد. رنگ قرمز در گرافیک بسته بندی یک محصول را در بین رقبا برجسته می‌کند. لوگوی کوکاکولا شاید شناخته شده‌ترین مثال برای این رنگ باشد .معمولا از رنگ قرمز برای ایجاد انگیزش در مخاطب برای خرید استفاده میشود.

نارنجی اغلب به بازیگوشی و ملایمت پیوند خورده است. همچنین بیانگر انرژی و زنده‌دلی است. در طراحی گرافیک  بسته ‌بندی محصول خود بسیار از این رنگ استفاده کنید. همچنین نارنجی وابسته است به مخاطره و اعتماد به نفس؛ به همین دلیل است که در لوگوی هارلی دیویدسون از رنگ‌های نارنجی و مشکی استفاده شده است.

مشکی نشان دهنده  کمال و کلاس است. این رنگ درک ارزش رشد یافته و کیفیت بالاتر را بیشتر می‌کند. دانشجویان نشان داده‌اند که بسیاری از خریدهای آنی برای مواردی بوده است که در بسته‌بندی آن‌ها از رنگ مشکی استفاده شده است. فروشگاه‌هایی که نوشیدنی انرژی‌زا Monster  می‌فروشند (که پس زمینه مشخص مشکی دارد) فروش‌های لحظه‌ای بیشتری برای این محصولات در مقایسه با رقبا گزارش کرده‌اند.

سفید در گرافیک بسته بندی بیان‌گر تمیزی، سادگی و شفافیت ذهن میباشد و  به طور هم‌زمان حس صمیمیت ایجاد می‌کند. استیو جابز اطمینان داد که رنگ سفید، هم‌معنی بسیاری از محصولات موفق اپل شده است.

آبی بیانگر اعتماد و اطمینان است. در حالیکه آبی تیره‌تر نشان‌گر مفاهیم فرعی حرفه‌ای می‌باشد، آبی روشن‌تر اغلب با خلاقیت و جدید بودن پیوند خورده است. شاید به همین دلیل است که لوگوی Energy Star که در همه‌‌جا موجود است آبی روشن و سفید است. این رنگ حس اعتماد، اطمینان و خلاقیت ایجاد می‌کند.

 

گرافیک بسته بندی و راهکارهای کامل پک

درک رنگ در گرافیک بسته بندی ، یک رکن اساسی و موثر در طراحی و تولید یک برند است. پس یک شرکت بسته بندی موفق با دانستن چگونگی بهترین ترکیب رنگ‌ها در موفقیت و ارزش یابی یک محصول در بازار نقش مهمی را ایفا میکند. با توجه به بخش گرافیک بسته بندی و با ترکیب رنگ‌های مختلف، قادر خواهید بود بدون گفتن حتی یک کلمه پیغام خود را به صورت دلخواه طراحی کنید. صنایع کامل پک با ارایه خدمات ویژه در بخش طراحی، الگویی از رنگ های پر کاربرد را در بسته بندی شما قرار میدهد تا تضمین فروش شما به حداکثر برسد. کامل پک با توجه به این که روان‌شناسی رنگ نقش برجسته ای در چگونگی به نظر رسیدن یک کالا یا خدمت دارد تمام تلاش خود را در زمینه استفاده از این تکنیک بکار برده است و این بدان معنی است که با درک اهمیت رنگ درطراحی گرافیک بسته ‌بندی و بازاریابی، شرکت‌ها می‌توانند اثر برند خود را بر روی مشتریان به حداکثر برسانند.