چاپ برجسته امباس روی هارد باکس

چاپ برجسته (امباس) بر روی هارد باکس

امباس  یا برجسته سازی طرح در زمان چاپ یکی از روش های رایج چاپ است که به عنوان یک روش تبلیغاتی جذاب و چشمنواز بر روی بسته بندی محصولات استفاده می‌شود. استفاده از چاپ برجسته بر روی هارد باکس یک تکنیک برای متمایز کردن محصول از رقباست. به زبان ساده امباس برجسته سازی طرح و نقش و نگار روی کاغذ یا مقوا است و به روش نشان دادن تصاویر بر روی کاغذ برای ایجاد طرح های سه بعدی اشاره دارد.

چاپ برجسته امباس روی هارد باکس

چاپ برجسته امباس روی هارد باکس

برجسته سازی و یا امباس چطور انجام می‌شود؟

در این روش چاپی قسمتی یا جزئیات خاصی از سطح چاپ شده را برجسته می کند تا تأثیر زیبایی شناختی قوی ایجاد کند. زمان امباس یک طرف از سطح که روی کار محسوب می شود برجسته می شود و طرف دیگر از سطح که زیر کار است حالت فرورفتگی دارد. زمانیکه بخش امباس شده را لمس می کنید، می توانید موجی را در قسمتی که برجسته شده است احساس کنید.

محصول نهایی دارای امباس چشم نواز و منحصر به فرد است. امروزه تکنیک چاپ برجسته در چاپ کارت ویزیت، بسته بندی های مختلف از جمله بسته بندی های لوکس هارد باکس مورد استفاده ی زیادی دارد.

کاربرد چاپ برجسته یا همان امباس

چاپ امباس فرآیندی است که ظرافت بیشتری را به مواد می دهد. اغلب اوقات، استاندارد جدیدی از کیفیت محصول ایجاد می کند که از سایر روش های چاپ فراتر می رود. چاپ برجسته، چاپ های معمولی را حرفه ای تر و زیباتر از آنچه در ابتدا بوده است جلوه می دهد. همانند

فرآیند امباس با فشار دادن یک ورق کاغذ در قالب ماده‌ای که طرح بر روی آن حک یا برجسته شده است انجام می شود. این کار معمولا با یک قالب همتا که در زیر کاغذ قرار می گیرد انجام می شود به طوریکه کاغذ بین هر دو قالب فشرده می شود و طرح به کاغذ منتقل می شود.

کاغذهای مختلف می توانند جلوه های برجسته مختلفی ایجاد کنند. به عنوان مثال، در چاپ لوگو برجسته، نقش برجسته ای که روی یک تکه مقوا انجام می شود، در مقایسه با نقش برجسته بر روی یک نوع ضخیم کاغذ متفاوت به نظر می رسد. انواع مختلف نقش برجسته نیز جلوه های متفاوتی ایجاد می کند.

چاپ برجسته امباس روی هارد باکس

چاپ برجسته امباس روی هارد باکس

جلوه بیشتر بسته بندی با چاپ برجسته (امباس)

چاپ برجسته می‌تواند پروژه چاپی شما را از طریق مختلف جذاب تر و چشم نواز تر کند. همانند فویل کوبی در تولید هارد باکس این روش هم برای متمایز کردن محصولات بسیار کاربردی است و حتی از چاپ UV نیز برای محیط زیست بهتر است.

زمان تصمیم گیری جهت استفاده از چاپ برجسته توجه خود را بر روی اطلاعات مهم متمرکز کنید.

هنگام استفاده از امباس چشم مخاطبان خود را به حیاتی ترین اطلاعات در مورد محصول خود جلب کنید. این جزئیات می تواند هر چیزی باشد، از جزئیات تماس گرفته تا شعار برند شما.

لوگوی خود را جهت چاپ امباس مد نظر قرار دهید

تکنیک امباس به برند شما کمک می کند تا روی چاپ هایی مانند جعبه های لوکس از جمله هارد باکس برجسته شود. امباس به اضافه کردن حس لامسه و درک کیفیت و جذابیت محصول کمک می کند. هم چنین با اضافه کردن بافت برجسته بر روی هارد باکس علاقه بصری را افزایش خواهید داد.

نتیجه گیری

در بازاریابی چاپی هرگز نباید قدرت لمس کردن را دست کم گرفت. امباس بافت جالبی را اضافه می کند که در دستان مصرف کنندگان نهایی احساس خوبی دارد و جلوه ای جذاب ایجاد می کند. این حس و حالی است که با سایر تکنیک های چاپی نمی بینید و حس نمی‌کنید.

امباس روشی عالی برای ایجاد چاپ و طرح های زیبا و مناسب برای کاربردهای مختلف است. این نوع چاپ بر روی هارد باکس پیامی از کیفیت و زیبایی شناسی را منتقل می کند. در واقع امباس به تبدیل یک هارد باکس ساده به هارد باکسی هنری، لوکس و جذاب و با کیفیت بالا کمک می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *