بهترین عطر ۲۰۲۳

بهترین عطر زنانه سال 2023

در پایان سال ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز سال ۲۰۲۴ طبق رسم هرساله در جهان بهترین عطرهای آن سال بر اساس آمار و نظر سنجی ها برگزیده و اعلام می‌شوند. طبق نظر کارشناسان صنعت عطر و نظر سنجی های انجام شده از مردم، یک از بهترین عطرهای زنانه سال ۲۰۲۳ عطر Libre L`Absolu platine با یک خط بویایی ثابت در میان عطرهای Libre از کلکسیون های YSL عطری است برای بانوان که جزء برند های برتر عطر در سال 2023 معرفی شد. ترکیبی از اسطوخودوس و شکوفه پرتقال و وانیل و عنبر که پایه ای گرم و دلپذیر را ایجاد می کنند.

تاریخچه عطر

عطر هزاران سال قدمت دارد. شواهدی وجود دارند که نشان می دهند اولین عطر ها مربوط به مصریان باستان، بین النهرین و قبرس می شوند. کلمه عطر perfume از کلمه perfumare به معنای “از طریق دود” گرفته شده است. مصریان باستان اولین کسانی بودند که عطر را وارد فرهنگ خود کردند و بعد از آن چینی های باستان، هندوها، اسرائیلی ها، اعراب و ایرانی ها و رومی ها قرار گرفتند. قدیمی ترین عطر ها در قبرس کشف شده اند که قدمت آن ها به بیش از 4000 سال بر می گردد.

مصری ها شیشه را اختراع کردند و شیشه های عطر یکی از اولین کاربردهای رایج شیشه بوده است که به حدود 1000 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. شیمی دانان ایرانی و عرب به تدوین تولید عطر کمک کردند و استفاده از عطر در سراسر جهان گسترش یافت.

قرن شانزدهم شاهد افزایش محبوبیت عطر در فرانسه بود، به ویژه در میان طبقات بالا و اشراف، و دیری نپایید که مردم به پتانسیل رمانتیک عطر پی بردند. با ورود عطر به فرانسه در قرن هجدهم، فرانسوی ها به استفاده از عطر برای طیف وسیعی از اهداف کرد و اگرچه عطر سازان خاص هم چنان به افراد در رده های بالای اجتماعی رسیدگی و توجه می کردند، به تدریج عطر ها از استفاده ی گسترده ای بر خوردار گشتند. در قرن بیستم طراحان لباس نیز شروع به بازاریابی خطوط عطر های خود کردند و تقریبا هر فرد مشهوری با یک برند و سبک زندگی را می توان یافت که عطری برای خود و به نام خود ثبت و به بازار ارائه کرده است.

بهترین عطر ۲۰۲۳

بهترین عطر زنانه سال ۲۰۲۳

ایو سنت لوران (Yves saint Laurent) پیشتاز صنعت مد

ایو سنت لوران (Yves saint Laurent) یک طراح فرانسوی بود که در سال 1962 در سن 21 سالگی برند خود YSL که توسط نقاش فرانسوی Adolphe Mouron Cassandre  ، هنرمند پوستر تجاری و طراح حروف چاپی طراحی شد را تأسیس کرد و خانه مد و لباس خود را که یکی از ماندگارترین برندها در دوران خود باقی ماند افتتاح کرد. رایو سنت لوران یکی از برجسته ترین طراحان مد قرن بیستم شناخته می شود. وی سبک خود را برای تطبیق با تغییرات مد در آن دوره توسعه داد و از منظری متفاوت به زیبایی شناسی نزدیک شد و به بانوان کمک کرد تا با ظاهری راحت و در عین حال آراسته و زیبا در جامعه ظاهر شوند. او هم چنین به معرفی کت و شلوار تاکسیدو برای بانوان و استفاده از مراجع فرهنگی غیر اروپایی و مدل های متنوع شهرت دارد.

اما لباس هرگز تنها راهی نبود که ایو سنت لوران تمایل داشت توسط آن به زنان توجه کرده و به آراستگی آنها بپردازد. در سال 1964 اولین عطر خود را به نام Y با همکاری عطر ساز “ژان آمیک” تولید کرد. عطری که برای زنانی که لباس های او را می پوشیدند طراحی و تولید شده بود و در بسته بندی شیشه ای ظریف تراش داده شده ای عرضه می شد. در سال 1971 اوی سنت لوران اولین عطر مردانه اش را با نام Pour Homme  وارد بازار کرد. در همان سال او عطر جدید Rive Gauche را نیز به برندهای خود اضافه کرد، در زمانیکه عطر ها در بطری های کلاسیک زنانه ارائه می شدند و به بهترین وجه روی میز آرایش خانه نگهداری می شدند، این اولین عطری بود که به صورت بسته بندی در قوطی فلزی عرضه می شد و پس از گذشت سال ها هنوز هم تنها عطری ست که به این روش بسته بندی می شود. بعد از آن عطر های Jean Amic  و Jean -Louis Sieuzac وارد بازار شدند و با استقبال چشمگیری روبرو شدند. ایو سنت لوران شهرت خود را برای خلاقیت مطلق در عطر و مد حفظ کرد و بعد از آن عطرهای دیگری را نیز به بازار مد و فشن ارائه کرد.

از جمله Black Opium  و Mon Parfum   که جوایز معتبر بنیاد عطر بریتانیا را بدست آورد.  Libre L`Absolu platine با یک خط بویایی ثابت در میان عطرهای Libre از کلکسیون های YSL عطری است برای بانوان که جزء برند های برتر عطر در سال 2023 معرفی شد. ترکیبی از اسطوخودوس و شکوفه پرتقال و وانیل و عنبر که پایه ای گرم و دلپذیر را ایجاد می کنند.

یکی از وجوه تمایز مجموعه عطرهای YSL بسته بندی های آن می باشد. از آنجا که YSL خواستار مجموعه ای بود عالی و پایدار از مجموعه بسته بندی های 100% سازگار با محیط زیست که توسط Cosfibel  طراح، توسعه دهنده و تولید کننده بسته بندی های لوکس تولید شده است،  رونمایی کرد. از جمله این بسته بندی ها می توان به بسته بندی های مقوایی و بسته بندی های هارد باکس اشاره کرد که با سفارشی سازی آنها توانست به اهدافش که جذب مشتریان یکی از مهمترین آنها به شمار می رود دست یابد.

تاثیر بسته بندی در افزایش فروش عطر

جعبه های عطر به منظور جذب خریداران بالقوه فقط برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات مورد استفاده قرار نمی گیرند. اکثر برندهای معروف عطر از جمله YSL از جعبه های عطر با کیفیت برای دستیابی به اهداف فروش محصول و رشد کسب و کار استفاده می کنند. جعبه های بسته بندی عطر عمدتا بر روی عملی بودن و زیبایی شناسی تمرکز دارند. در طراحی و تولید بسته بندی های عطر باید به چند نکته اساسی توجه داشت:

1- کاربردی بودن جعبه عطر

تولید کنندگان صنعت عطر، از طریق جعبه عطر سفارشی، نام منحصر به فرد خود را منتقل می کنند. هدف از این کار این است که محصولات خود را متفاوت کنند و مصرف کنندگان را قادر سازند تا به سرعت محصولات مورد نر خود را پیدا کنند. این جعبه های بسته بندی سطح بالا معمولا توسط برندها برای نمایش محصولات خود و جذب عاطفی مشتریان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.  در عین حال جعبه می تواند شیشه های عطر را از آسیب حفاظت کند. اگر محصول تحت تأثیر قرار نگیرد، رایحه عطر همیشه حفظ می شود. از طریق طراحی مناسب جعبه بسته بندی مصرف کنندگان می توانند به سرعت برند مورد نظر خود را انتخاب کنند. با چاپ اطلاعات بازاریابی مؤثر، جعبه بسته بندی به یک ابزار بازاریابی عالی برای افزایش فروش و آگاهی از برند تبدیل می شود.

2- جعبه عطر شخصی طراحی کنید

جعبه عطر سفارشی فرصت های زیادی را برای رشد تجارت و رشد فروش فراهم می کند. مصرف کنندگان دوست دارند محصولاتی را با بسته بندی های منحصر به فرد خریداری کنند. با لطف رشد فن‌ آوری در صنعت چاپ و بسته بندی جعبه محصول را می توان در بالاترین سطح شخصی سازی کرد.

3- جعبه عطر با بسته بندی دوستدار محیط زیست

کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت جعبه های عطر نیز مهم است. به منظور رفع نیاز مصرف کنندگان و محیط زیست می توان از مواد مقوای سازگار با محیط زیست استفاده کرد. برای ساخت جعبه های بسته بندی عطر بسته به درخواست تولید کننده، نیاز مشتری، اهمیت محصول از ضخامت های مختلف مقوا در تولید بسته بندی استفاده می کنند. دلیل این امر اطمینان محصولات و جلب رضایت مصرف کنندگان است. یکی از مزایای کلیدی استفاده از هارد باکس برای بسته بندی های لوکس مانند بسته بندی های عطر، توانایی آنها در ارائه حداکثر محافظت از محصولات است. ساختار قوی از هرگونه آسیب در حین حمل و نقل یا انبارش جلوگیری می کند و تضمین می کند که کالا در هر موقعیتی در شرایط بکر قرار می گیرد. بسته بندی لوکس همه چیز در مورد ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی برای مشتریان است. هدف این است که از لحظه ای که مصرف کنندگان به محصول نگاه می کنند مجذوب محصول شوند و یکی از عناصر کلیدی در دستیابی به این امر از طریق استفاده از هاردباکس است. این بسته بندی های محکم و ظریف نه تنها از کالاهای با ارزش محافظت می کنند بلکه ارزش درک شده آنها را نیز بالا می برند.

4- چاپ جعبه عطر با کیفیت بالا

با پیشرفت تکنولوژی مدرن، چاپ جعبه بسته بندی آسان تر شده است. معمولا شرکت های بسته بندی حرفه ای می توانند تکنولوژی چاپ عالی داشته باشند. شخصی سازی طراحی بسته بندی عطر بر اساس علایق مصرف کنندگان است که با ویژگی های جسمی و روانی آنان همخوانی داشته باشد، می‌تواند خواسته مشتری را برآورده کند و در نهایت منجر به افزایش فروش شود.

جمع بندی

به یاد داشته باشید که کوچکترین نکات در تجربه کاربری مشتری اهمیت دارد. سرمایه گذاری بر روی مواد با کیفیت مانند هاردباکس نه تنها ارزش درک شده محصول را افزایش می دهد بلکه تأثیری ماندگار بر مصرف کنندگان می گذارد. با توجه به این نکات، در هر مرحله از فرآیند چاپ و بسته بندی از طراحی تا تولید، می تواند نام تجاری شما را در ذهن مشتری ماندگار نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *