بسته بندی شکلات

ویژگی های بسته بندی شکلات

بسته بندی شکلات از روزهای اول تا به امروز مسیر طولانی و چالش برانگیزی را طی کرده است. از لفاف های ساده شکلات ها گرفته تا بسته بندی هایی با طرح های پیچیده و خاص و حتی لوکس و هارد باکس که امروزه در دنیای شکلات سازی و در شلف فروشگاه ها می بینیم. در این مقاله به اهمیت بسته بندی شکلات از جهات مختلف می پردازیم.

چرا بسته بندی شکلات مهم است

شکلات اهمیت فرهنگی قابل توجهی در جوامع مختلف در سراسر جهان دارد. برای بسیاری از مردم در سراسر دنیا، شکلات و محصولات شکلاتی جزء اصلی هر خوراکی و غذای شیرین و نشانگر تجمل و کالای لوکس است و به عنوان یک هدیه جذاب به شمار می‌آید و اگر در یک بسته بندی لوکس ارائه شود جذابیت آن دو چندان می‌شود.

نقش شکلات در زندگی ما تا حد زیادی تحت تأثیر تاریخ صنعت شکلات سازی است و با آن در هم تنیده شده است. شکلات ها با کیفیت در طعم ها و اشکال مختلف به عنوان محصولی تجملی و خاص به به حساب می‌آید. هم چنین یک بسته بندی جذاب در جلب توجه مخاطب و افزایش فروش آن، کمک شایان ذکری کرده است، و در دنیای رقابتی امروز شیوه های بازاریابی خاص، از جمله ارائه متفاوت و جذاب برای شکلات به افزایش شیفتگی مردم و جذب آنها به خرید و مصرف شکلات کمک زیادی داشته و توجه مصرف کنندگان را بیشتر به خود جلب کرده است. ما در مقاله ای با موضوع ۵ مزیت بسته بندی لوکس در خصوص اهمیت بسته بندی لوکس به میزان فروش صحبت کرده ایم.

با توجه به گسترش صنعت شکلات سازی، رقابت زیادی برای فروش محصول وجود دارد و از میان برندهای مختلف موجود در شلف فروشگاه ها آنچه یک شکلات را از سایرین متمایز می کند در مرحله اول قطعا بسته بندی جذاب آن است. در اینجا به برخی از نکات کلیدی در بسته بندی شکلات خواهیم پرداخت.

بسته بندی شکلات

بسته بندی مناسب برای شکلات

  • اهمیت بسته بندی شکلات در حفظ طعم

فراتر از طراحی زیبایی شناختی و برچسب گذاری شکلات، حفظ طعم شکلات یکی از مهمترین عوامل برای ایجاد بسته بندی شکلات می باشد. بسته بندی مناسب از جذب بوهای محیط اطراف شکلات جلوگیری می کند و از قرار گرفتن در معرض هوا، رطوبت یا سایر عانصر محیطی که می توانند طعم آن را تغییر دهند جلوگیری به عمل می آورد. اکسیژن یکی از عوامل اصلی در تغییر طعم است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوا می تواند باعث شود شکلات طعم بدی پیدا کند و کهنه شود. بسته بندی با طراحی خوب می تواند تماس اکسیژن را به حداقل برساند و طعم اصلی شکلات را حفظ کند.

  • اهمیت بسته بندی شکلات در کنترل دما

برخی از بسته بندی های شکلات، به ویژه مواردی که به دما حساس تر هستند، شامل مواد عایق یا تنظیم دما هستند. به خصوص اگر قرار است شکلات به مناطق گرم ارسال شود، این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

  •  محافظت در برابر نور

برخی از بسته بندی ها برای جلوگیری یا کاهش قرار گرفتن در معرض نور طراحی می شوند که می تواند به مرور زمان منجر به تغییر طعم و ظاهر در شکلات شود.

  • کنترل رطوبت

رطوبت می تواند باعث شود روی شکلات دانه های شکر ظاهر شود، شکلات تغییر رنگ و شکل دهد و طعم آن تغییر کند. بسته بندی مؤثر رطوبت را از شکلات دور نگه می دارد و از حفظ بافت و طعم خوب و مطلوب آن امینان می دهد

  • بسته بندی مناسب برای پیشگیری از آسیب

از بسته بندی شکلات می توان برای جلوگیری از آسیب فیزیکی محصول در حین حمل و نقل و ج به جایی و چیدمان در شلف فروشگاه ها تا مقصد نهایی استفاده کرد. در حالت ایده آل، بسته بندی باید شامل مواد محافظ یا عناصر ساختاری مناسب باشد که از شکلات در برابر ضربه محافظت کند.

  • بسته بندی مناسب برای حمل و نقل

وقتی صحبت از حمل و نقل شکلات می شود، هدف اصلی بسته بندی، محافظت از آن در برابر عوامل خارجی است. همانطور که گفته شد شکلات به تغییرات دما، رطوبت و تأثیر عوامل فیزیکی مثل ضربه بسیار حساس است. بسته بندی خوب طراحی شده به محافظت شکلات در برابر این عناصر کمک می کند و اطمینان می دهد که شکلات در بهترین شرایط به مقصد می رسد.

از چه نوع بسته بندی برای شکلات استفاده کنیم؟

طراحی بسته بندی شکلات برای موفقیت یک برند بسیار مهم است. این فرصتی برای یک برند است تا از بقیه محصولات داخل شلف فروشگاه ها متمایز شود، و گنجاندن اطلاعات مرتبط با محصول مانند درصد کاکائو، وزن، تاریخ تولید و انقضا، شرکت تولید کننده و سایر موارد و جزئیات به مصرف کننده کمک می کند تا درباره محصولی که میخرد بیشتر بداند.

شکلات در بسته بندی های مختلفی عرضه می شود، از بسته بندی فویل گرفته تا بسته بندی های مقوایی و جعبه های لوکس هارد باکس. بسته بندی فویل اغلب برای شکلات های تخته ای یا تکه های جداگانه شکلات مانند ترافل یا شیرینی هایی با روکش شکلات استفاده می شود. آنها پوششی محافظ و مطمئن ایجاد می کنند که شکلات را از در معرض قرار گرفتن شرایط جوی مانند رطوبت، نور، اکسیژن و … محافظت می کند و آن را تازه نگه می دارد.

شکلات های تولید انبوه معمولا در پلاستیک های خاص پیچیده می شوند. این نوع بسته بندی مقرون به صرف است و از شکلات به طور کامل محافظت می کند و مانع نفوذ عوامل خارجی می شود.

جعبه های مقوایی و جعبه های لوکس هارد باکس برای بسته بندی شکلات های تکه ای و تکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جعبه ها در ابعاد و اشکال مختلف با توجه به نوع مصرف و مخاطب طراحی و تولید می شوند. اغلب اگر قرار بر این باشد که شکلات در بسته بندی مقوایی قرار گیرد به طور معمول دارای یک بسته بندی اولیه است که همان فویل می باشد و جعبه مقوایی بسته بندی ثانوی محسوب می شود، زیرا کاغذ و مقوا مقاومت زیاد و مناسبی در برابر عوامل خارجی ندارند.

به عنوان بسته بندی اولیه لفاف های فویل انتخابی عالی برای بسته بندی شکلات ها هستند. آنها در رنگ ها و طرح های مختلف موجود هستند، بنابراین می توانید لفاف هایی را متناسب با موقعیت یا استایل شخصی و مخاطبین هدف خود انتخاب کنید. بسته بندی شکلات ها در فویل نه تنها شکلات را حفظ می کند بلکه جذابیت بصری آن را نیز افزایش می دهد. به عنوان بسته بندی ثانویه جعبه های کاغذی و مقوایی با انتخاب طرح های گرافیکی خاص و رنگ های جذاب و گیرا مخاطبان را برای خرید شکلات جهت مناسب های مختلف ترغیب می کنند. ما در مقاله‌ای به موضوع ۵ روند که آینده بسته بندی را شکل خواهد داد اشاره کرده ایم که در آن در خصوص میزان تاثیر بسته بندی محصول در فروش کالا صحبت کرده ایم.

نقش هارد باکس در بسته بندی شکلات

طیف گسترده‌ای از جعبه‌ های هارد باکس راه‌ حل بسته ‌بندی کامل و مطمئنی برای شکلات ‌های خاص و شخصی سازی شده، شکلات های دست ساز یا خانگی، بیسکویت‌ های شکلاتی، کوکی‌های تزئین شده با شکلات و شیرینی‌های سنتی هستند. جعبه های هارد باکس تزئینی یا لوکس که به طور انحصاری توسطشرکت های تولید کننده هارد باکس تولید و  توسعه یافته اند، به شما امکان می دهند بسته بندی منحصر به فرد شخصی سازی شده کاملاً سفارشی ایجاد کنید.

جمع بندی

شرکت صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک در راستای پاسخگویی به نیاز بازار در زمینه انواع بسته بندی های مقوایی و هارد باکس از جمله بسته بندی شکلات آماده پاسخگویی به نیازهای شما است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *