بسته بندی خلاقانه و تاثیر آن در فروش – قسمت اول

بسته بندی خلاقانه و تاثیر آن در فروش

بسته بندی خلاقانه و تاثیر آن در فروش

خلاقیت و نوآوری در  طراحی بسته بندی همیشه با استقبال فراوانی از طرف مردم همراه بوده و این هنر در زمینه عرضه محصولات و بازاریابی، یکی از راهکارهای کلیدی برای فروش بیشتر به شمار می رود. بسیاری از کمپانی های عرضه کننده کالا به واسطه طراحی بسته بندی خلاقانه خود توانسته اند در میان مردم جهان اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده و پیرو این امر، به سودهای کلان دست پیدا کنند.

همین موضوع را می توان در اندازه های کوچک تر به بسته بندی کالاهای روزمره تعمیم داد؛ به طور مثال، یک کارخانه تولید قند و شکر با  بسته بندی خلاقانه جدید و غیرمرسوم می تواند میزان فروش محصول خود را دو برابر کند. با این تفاسیر شاید دیدن بسته بندی های خلاقانه محصولات و ایده های جالبی که در پشت آن ها پنهان است، چندان خالی از لطف نباشد.

شاید این سوال ها برای شما هم پیش آمده باشد: که چرا به خرید محصولات یک برند علاقه دارید؟ آیا بر اساس نیازتان خرید می کنید یا گاهی در یک لحظه تصمیم به خرید می گیرید؟ بسته بندی خلاقانه چه تاثیری در فروش محصول دارد؟
بعد از مدتی فکر کردن، احتمالا به این نتیجه می رسید که آن محصول را خریده اید چون برای شما جذاب بوده است. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری می کنند که به آن ها حس خوبی می دهد. این هدف بسته بندی خلاقانه است. اگر بسته بندی اصولی و خلاقانه باشد باعث فروش محصول می شود. یک بسته بندی هوشمندانه مشتری را جذب می کند و پیام مورد نظر شما را به او می رساند. در دنیای رقابتی امروز اهمیت بسته بندی خلاقانه کمتر از خود محصول نیست. علاوه بر جذاب بودن، کاربردی بودن آن هم مهم است. به عنوان مثال برند اپل به فرایند باز کردن بسته بندی محصولات خود دقت زیادی کرده و تجربه خوشایندی را برای خریدارانش فراهم می کند.
شاخص کردن محصولتان در میان ده ها محصول که در قفسه ها در کنار آن قرار دارند ممکن است کار دشواری باشد.اکثر مردم با دیدن طرح بسته بندی محصول، به قضاوت در مورد خودِ محصول می پردازند. یک طرح بسته بندی خلاقانه مؤثر و کارا قوانین معمول را می شکند و محصول را در میان سایر محصولات، برجسته و خاص نشان می دهد. بازاریابی و طراحی با به کار بردن مهارت ها و ایده های خلاقانه، قدرت زیادی در جلب توجه مشتری دارند. با استفاده از تصاویر، رنگ ها، تایپوگرافی و حتی مصالح مختلف بسته بندی می توان طرحی خلق کرد که فروش محصول را بالا برده و آن را از بقیه رقبا متمایز سازد.

بسته بندی خلاقانه و تولید آن در کامل پک

در صنایع چاپ و بسته بندی کامل پک بسته بندی خلاقانه و تولید آن در اولویت قرار دارد. تیم خدمات طراحی کامل پک، با تکیه بر ایده های ناب و مهارت و دانش خود، یک ایده جدید به کارفرما پیشنهاد میدهند. نوع برش، تا، دیزاین گرافیک و رنگ روی جعبه تنها مواردی از این ایده ها هستند. این ایده ها در تولید بسته بندی خلاقانه قعطن باعث فروش بیشتر محصول شده و برندینگ سازمانی را نیز گسترش میدهد. تیم خلاقیت کامل پک همواره به فکر تولید بسته بندی خلاقانه در کنار سود اقتصادی به نفع کارفرما گام بر میدارد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *