مشخصه های مورد نیاز در تولید جعبه موبایل

مشخصه های مورد نیاز در تولید جعبه موبایل

تولید جعبه موبایل یکی از پرکاربردترین بسته بندی های در جعبه سازی به حساب می آید که تولید کنندگان موبایل جهت برند سازی از آن استفاده میکنند. به طور کلی جعبه ی موبایل ضمن محافظت از دستگاه موبایل عملکرد برند موبایل را به رخ میکشد. چاپ و بسته بندی موبایل مانند سایر بسته بندی ها برای محصولات دیگر است که به طور معمول هدف آن برند سازی میباشد.
جعبه موبایل از اهیمت بالایی برخوردار است زیرا برند ها و شرکت های معروف اطلاعات مهم و بارکد های اصالت کالا را برروی آن ثبت میکنند. امروز به دلیل قیمت بالا و کارایی های برند های مختلف موبایل داشتن جعبه از ضروریات خرید برای خریداران به حساب می آید.

کارایی جعبه ی موبایل

به قطع تمام برند های معروف در جهان در هر صنفی به بسته بندی و چاپ بسته بندی های خود اهمیت ویژه ای میدهد. زیرا که امروز کمتر کسی از اهمیت بسته بندی در فروش کالا خبر ندارد. موبایل که یک وسیله ی دیجیتال و به روزی محسوب میشود استفاده از بسته بندی در درج اطلاعات مهم و بارکد های اصالت یکی از ضروریات آن به حساب می آید. کارایی های بسته بندی موبایل به شرح زیر است:

  • برند سازی
  • امکان درج اطلاعات مهم، لیبل، گارنتی و…
  • محافظت و ضربه گیری
  • معرفی هر چه بهتر شرکت سازنده

مزایای تولید انواع جعبه موبایل

به طور قطع تمام خریدارها به هنگام خرید به بسته بندی موبایل دقت میکنند و به طور کلی بسته بندی موبایل اولین پرزنت کننده ی محصول شما میباشد. بنابراین این که یک شرکت سازند بتواند با بسته بندی خود مشتری را راضی و مجاب کند از بزرگترین مزیت های تولید جعبه بسته بندی به حساب می آید. مزیت دیگر جعبه موبایل برای خریدار و فروشنده دستگاهای دست دوم است که از اصالت و سرقت اطمینان به عمل می آورد و امکان ضرر و زیان را برای خریدار به حداقل میرساند. از دیگر مزیت های جعبه بسته بندی موبایل درج گارانتی محصول از طرف شرکت وارد کننده یا شرکت سازنده به مشتری میباشد که خود برای خریدار و فروش بیشتر فروشنده مزیت محسوب میشود.

انواع جعبه موبایل کدام است؟

تولید جعبه موبایل برای فعالان این حوزه و برند های مختلف از اهیمت بالایی برخوردار است. معمولا برای ساخت این جعبه ها از هارد باکس یا جعبه سخت که از مقاومت و سخت خوبی برخوردار است، استفاده می کنند.

از انواع جعبه موبایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. جعبه موبایل هارد باکس
  2. جعبه موبایل مقوایی
  3. جعبه موبایل کارتنی لمینیتی
  4. جعبه موبایل پلاستیکی

جنس های مورد استفاده در جعبه سازی موبایل

به طور معمول چاپ جعبه موبایل یک روند یکسان با چاپ جعبه دیگر را دارد. دراین روند همیشگی جعبه موبایل چاپ جعبه بصورت چاپ افست صورت میگیرد. اگر جعبه در خواستی بصورت هارد باکس باشد، در ابتدا پوستر را برای جعبه چاپ میکنند سپس واحد در جعبه سازی عملیات ساخت جعبه انجام میشود.
کارتن موبایل از ورقه های مقوای بهم فشرده تولید میشود که جنس آن مقوای کرجی نام دارد. این مقواها جنس سخت و محکمی دارند و در تولید هارد باکس مناسب هستند جنس مقاوم و سخت این مقواها از ضربه ها به موبایل جلوگیری میکند. قبلا تولیدکنندگان گوشی همراه جعبه های خود را از خارج کشور تهیه می کردند که باید هزینه های زیادی را صرف گمرکی و هزینه های جانبی دیگر میکردند اما امروزه با پیشرفت در صنعت کارتن سازی امکان تولید کارتن گوشی موبایل در کشور نیز فراهم شد و دیگر انواع جعبه های موبایل و هاردباکس ها در کشورمان با کیفیت های بسیارعالی تولید میشود.

تولید جعبه ی موبایل شامل چه قسمت هایی است؟

جعبه یا زیری کارتن موبایل: قسمت زیری که موبایل در آن قرار می گیرد از جنس مقوا فشرده است که استحکام و مقاومت بالایی را دارد تا محافظی در برابر ضربه های احتمالی باشد و بسته بندی در شکل ظاهری اش تغییری ایجاد نشود. معمولا رنگ جعبه زیری سفید است و روز آن چاپی صورت نمیگیرد.

درب جعبه موبایل است: درب جعبه ی موبایل نیز از همان جنس زیرین جعبه میباشد با این تفاوت که بر روی آن از نام برند چاپ میکنند.
و در آخرین قسمت مقسم یا همان نگهدارنده است: مقسم وظیفه ی جداسازی اجزای جانبی موبایل را در داخل جعبه دارد مثل شارژر، سیم شارژر، هندزفری و… به طور معمول جنس این مقسم ها از مقوای 300 گرم ایندربرد است رنگ آن سفید می باشد و روی آن چاپی وجود ندارد.

نکات مهم در تولید بسته بندی های موبایل

  1. درج نکات مهم جهت اصالت کالا و کد های مشخصات گارانتی و سریال های تولید کالای شرکت سازنده .
  2. جعبه موبایل نسبت به رطوبت مقاوم باشد و به سادگی آسب نبیند.
  3. جنس هارباکس های باکیفیت و مقاوم
  4. جعبه هایی با قبلیت نگه داری بالا و عمرطولانی
  5. تولید جعبه موبایل با درب های بلند باشد که آسیب های احتمالی را به حداقل برساند
  6. مقاوم به حرارت
  7. قابلیت درج اطلاعات مهم شرکت سازنده، عکس موبایل ، مشخصات، نوع موبایل و…
  8. مطابق با کارایی ها و نیازهای دستگاه شرکت سازنده طراحی و تولید شود
  9. استفاده از چاپ افست
  10. تناسب جنس جعبه با طرحی، چاپ و لیبل و… داشته باشد.
  11. در تولید جعبه موبایل ابتدا طرح پوستر رویی چاپ شود سپس وارد مرحله ی جعبه سازی شود.
  12. استفاده از بروشرو های معرفی محصول در جعبه ی موبایل جهت راهنمایی استفاده از دستگاه

سوالات متداول

  1.  آجعبه برند های مختلف را میشود تولید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید توجه داشته باشید که تولید جعبه گوشی همراه نیاز به اخذ مجوزهایی دارد بنابراین بدون مجوز امکان تولید جعبه موبایل امکان پذیر نیست..
  2. -آیا به صورت تک هم میشود در خواست جعبه موبایل داد؟ خیر، امکان تولید جعبه گوشی همراه به صورت تکی وجود ندارد.
  3. آیا جعبه موبایل از جنس های هاردباکس لمینتی و مقوایی امکان تولید دارد؟ به طور معمول کارتن موبایل ها از جنس مقوای کرجی می باشد که جنسی سخت ومقاومی دارد و در بسته بندی موبایل مناسب است ولی گاهی بنا به درخواست مشتری تولیدکننده میتواند از جنس مقوایی مختلف استفاده کند.

کامل پک متخصص در تولید انواع هاردباکس ساده، هاردباکس سه تکه لولا دار و…. مناسب انواع کالاهای مورد نیاز با استفاده از بهترین مواد اولیه و به روز ترین دستگاه ها میباشد. جهت اطلاع از راه راه های ارتباطی با ما به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *